Peste aşteptări. Zeci de arădeni au participat ieri după-amiază în fosta sală de căsătorii din Palatul Cenad la dezbaterea publică organizată de municipalitate. Tema evenimentului: trei proiecte de hotărâre cu privire la modificarea regulamentului de publicitate stradală şi concesionarea spaţiilor publice cu această destinaţie.
Fără consultări
Reprezentanţii agenţiilor de publicitate din municipiu au venit bine documentaţi şi cu propuneri, nu doar critici la adresa proiectului de hotărâre. Principala lor problemă, însă, a reprezentat-o lipsa de … transparenţă. „Se vorbeşte despre un studiu de oportunitate, dar noi cei direct interesaţi nu am fost contactaţi de nimeni, nu ni s-a cerut opinia. Atunci nu putem decât să ne întrebăm oare cât de relevant este acel studiu”, a explicat arădeanul Ştefan Florian.
Critici dure pe proiect
Operatorii din sectorul publicitar au înaintat administraţiei locale un document în care dezbat, pe articole, regulamentul privind afişajul şi vin cu propuneri. Proiectul de hotărâre a fost criticat dur de agenţii economici de la dezbatere fiind considerat: „abuziv, îndreptat împotriva micilor operatori care lucrează în publicitate, disctriminator, anticoncurenţial, anticonstituţional şi netransparent”.
La dezbaterea de ieri a mai luat cuvântul şi preşedintele asociaţiei Pro Urbe, Bujor Buda, cunoscut pentru interesul său privind arhitectura şi clădirile monument istoric din municipiu şi judeţ. Acesta a punctat faptul că „ar trebui ca firma ce va gestiona spaţiile publicitare să fie răspunzătoare pentru acele afişaje lăsate în paragină şi care arată jalnic”.
În final, Claudia Macra – city manager şi arhitectul şef Radu Drăgan, care au luat parte la acţiune, i-au asigurat pe operatorii din publicitate că propunerile lor vor fi analizate de către administraţie pentru ca, în cele din urmă, proiectul să fie util tuturor, dar în special să servească unui „oraş mai curat”. Nu întotdeauna, însă, promisiunile au fost îndeplinite.
Doar pentru o firmă?
Discuţii, private, dar şi publice, a iscat şi includerea în cadrul unei viitoare licitaţii pentru stabilirea firmei căreia i se vor concesiona spaţiile publicitare a unei cifre de afaceri de un milion de euro. Potrivit unor voci, această condiţie ar face ca doar o firmă din Arad să poată participa la licitaţie, fiind de fapt „un proiect cu dedicaţie”.
Andreea Pintea
Citiți principiile noastre de moderare aici!