ARAD. Consiliul Judeţean Arad a găzduit o întâlnire convocată de preşedintele instituţiei, Iustin Cionca, întâlnire a cărui scop a fost dezbaterea celor trei variante de traseu ale viitorului drum expres Arad-Oradea, care va avea regim de autostradă. La discuţii au participat primarii oraşelor şi comunelor care vor avea tangenţă cu viitorul drum expres, dar şi europarlamentarul Gheorghe Falcă, deputatul Sergiu Bîlcea, prefectului Aradului, Csaba Toth, directorii Agenției de Protecție a Mediului și Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, reprezentantul Agenției Naționale pentru Ariile Naturale Protejate, precum şi proiectanţii care au câştigat licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru viitorul drum.
“Au fost analizate fiecare dintre cele trei posibile trasee. Cu certitudine, drumul expres va scoate traficul greu din cartierul Gai și se va intersecta cu centura Aradului, respectiv cu inelul Zimandcuz-Horia-Vladimirescu, care este în etapa documentației tehnice la Consiliul Județean”, a spus Iustin Cionca.
Preşedintele CJA a spus că, în această etapă, se adună toată documentaţia de la toate unităţile administrativ-teritoriale, se adună Planurile Urbanistice Generale ale comunelor şi oraşelor, totul pentru ca proiectanţii să aibă la dispoziţie toate informaţiile necesare pentru demararea întocmirii documentaţiilor tehnice.
“Nu s-a stabilit care dintre cele trei trasee va fi cel ales. Este mult prea devreme pentru asta. Pe lângă planurile urbanistice ale localităţilor, s-a discutat şi despre ariile protejate prin care va trece viitoarea autostradă, dar şi despre direcţiile de dezvoltare ale zonelor în care vor fi amenajate nodurile rutiere”, ne-a declarat Cionca.
Acesta a mai spus că, după finalizarea şoselei, “de la Arad la Oradea se va ajunge în aproximativ 50 de minute, ceea ce în condițiile de astăzi poate fi un avantaj inclusiv pentru investitorii care atunci când își proiectează afacerile nu se mai raportează la un singur județ, ci la vadul și potențialul ambelor județe. Pe de altă parte, mă aștept ca spațiile adiacente drumului expres să fie și ele mai atractive pentru investitori, indiferent în ce localitate s-ar afla, iar asta să contribuie la dezvoltarea fiecărei comunități de pe traseu”.
Trimite articolul
Xdl Alin Gherasim–ma gandesc ca era bine si frumos sa se arate schematic traseul//cele 3 variante
si poate mai era cate o sugestie
-
Absolut, asa ar trebui facut.
-
ti-ai schimbat numele ba chriss?amu esti chrisPix?ta-te lampa
-