LIPOVA. O aplicație pentru dispozitivele mobile ar urma să înlesnească relația administrație – cetățean, în Lipova. Administrația din Lipova a anunțat că aplicația „CityHealth” este funcțională, fiind „un nou pas spre digitalizare și pentru diversificarea metodelor de comunicare și relaționare cu cetățenii”. Așadar, Lipova pune la dispoziția locuitorilor săi o aplicație mobilă „prin care cetățenii se pot implica în soluționarea problemelor la nivel de comunitate și pot sesiza problemele pe care le întâmpină”.
Aplicația este una oferită în mod gratuit, iar prin intermediul ei „locuitorii pot transmite rapid sesizări, au acces la informații de maxim interes, sunt la curent cu ultimele noutăți, sunt conectați la dezvoltarea orașului și implicați direct în acest proces”. În plus, autoritățile mai explică și că „reprezentanții administrației publice vor putea informa cetățenii în timp real cu privire la evenimente, acțiuni sau situații de interes public și trimite atenționări în caz de situații de urgență, pentru a lua măsuri imediate”.
Guvernarea locală
„Orașul Lipova urmează pas cu pas drumul modernizării, a digitalizării serviciilor oferite cetățenilor săi, acestea fiind unele din principalele obiective ale noastre, ca autoritate locală, în vederea asigurării unei guvernări locale de înaltă calitate și care să ofere cetățenilor noștri un viitor frumos, sigur și condiții optime de trai. Un prim pas în acest sens este aplicația CityHealth, o aplicație mobilă, disponibilă atât pentru Android, cât și pentru iOS, care va oferi cetățenilor lipovani începând cu luna iulie a anului 2021, o nouă cale de a comunica în timp real cu administrația locală. Această aplicație este doar una din măsurile implementate pe care Primăria Orașului Lipova alege să le utilizeze pentru dezvoltarea comunității și implicarea cetățenilor în acest proces”, a declarat primarul din Lipova, Florin Pera.
Activă în alte 40 de localități
Platforma CityHealth face parte dintr-un pachet de soluții pentru comunități ale viitorului, facilitând implicarea directă a cetățenilor alături de administrația locală la găsirea de soluții în timp real la problemele locuitorilor. Aplicația este utilizată în mod activ în peste 40 de localități.
Probleme din Șoimoș
La doar câteva ore de la lansarea aplicației au apărut și primele probleme, sesizate de această dată pe rețelele de socializare. Locuitori din Șoimoș au sesizat faptul că potrivit aplicației Șoimoșul se află în afara orașului Lipova.
„Rugăm insistent Primăria orașului Lipova să ne scoată de sub birurile de oraș, trecând la impozite de comună sau sat pentru noi, cei din Șoimoș. Atâta timp cât noi nu avem voie să avem acces la toate facilitățile orașului nostru preaiubit, inclusiv această aplicație. Sau noi suntem ai orașului doar când e nevoie de voturi și la impozite!”, au transmis lipovanii.
În luna martie a acestui an Jurnal arădean și aradon.ro au ridicat problema Șoimoșului și Radnei, primăria Lipova precizând la acel moment: „Împreună cu juriştii Primăriei, am studiat problema şi am clarificat: Radna şi Şoimoş sunt localităţi componente ale Unităţii Administrativ-Teritoriale Lipova. Deci nu sunt cartiere, cum mulţi au crezut ani la rând. Totuşi, e neobişnuit şi ne întrebăm şi noi de ce în actele de indentitate ale locuitorilor UAT Lipova nu există menţionate localităţile Radna şi Şoimoş. La adresă este menţionat doar oraşul Lipova”.
Trimite articolul
XApa si canalul in Soimos tot prin telefon o sa vina?