Primăria Municipiului Arad anunță că taxele și impozitele locale aferente anului 2018 se vor putea achita începând din 15 ianuarie. Tot atunci vom putea afla și sumele pe care le datorăm anul acesta bugetului local – sume noi, mărite, dat fiind că impozitul pe clădiri rezidențiale s-a majorat cu 25% pentru persoanele fizice, iar impozitul pe terenurile situate în intravilan la categoria de folosinţă „terenuri de construcţii” a crescut, de asemenea, cu aproximativ 5%. Dar trebuie să ținem cont de faptul că a fost eliminat din categoria „terenuri cu construcţii” terenul înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii în suprafaţă de până la 400 mp, inclusiv. Ceea ce, în unele cazuri, ar putea conduce la o echilibrare, astfel încât majorarea impozitului pe terenuri să fie insesizabilă.
Dar, așa cum aminteam, sumele exacte pe care le avem de plătit în 2018 pentru taxele și impozitele locale vor fi cunoscute în 15 ianuarie. Le putem afla fie la birourile Direcției Venituri a Primăriei, fie pe site-ul Primăriei (secțiunea Direcția Venituri/ „Impozite și taxe locale”), fie telefonic, la numărul 0257-220023 (apelabil din orice reţea). Desigur, trebuie să avem la îndemână CNP-ul proprietarului.
Modalități de plată
În ceea ce privește modalităţile de plată a taxelor și impozitelor locale, Primăria menționează că acestea sunt similare anilor trecuți. Adică:
1. Plata cu numerar sau card bancar la casieriile de la sediul Direcției Venituri (strada Mucius Scaevola nr.11), la sediul Primăriei din incinta Palatului Cenad (Bulevardul Revoluţiei nr.75), la sediul din Piaţa Fortuna. Programul casieriilor este de luni până joi între orele 8-18, iar vineri între orele 8-16. Plata cu numerar se poate face, de asemenea, la toate oficiile poştale din municipiu.
Plata prin POS rămâne una dintre cele mai sigure şi comode metode de plată a taxelor şi impozitelor locale. La efectuarea tranzacţiei nu se percepe comision suplimentar, securitatea datelor este 100% asigurată, iar contribuabilul este scutit de grija buzunarelor pline de bani.
2. Plata on-line. De departe, cea mai comodă modalitate de plată a taxelor şi impozitelor este din faţa calculatorului. Pentru plata online, se accesează pagina Primăriei municipiului Arad, secțiunea Direcția Venituri/ “Impozite și taxe locale”, se introduce CNP în cazul persoanelor fizice, respectiv CUI pentru persoane juridice.
“Sistemul de plată online este activ încă din 2009, Aradul fiind printre primele oraşe din ţară care punea la dispoziţia cetăţenilor aceste serviciu modern. Numărul utilizatorilor acestui sistem a crescut constant, de la 1.000 în primul an la 12.036 în 2017, încasările online fiind de aproape 10 ori mai mari (6,1 milioane lei în 2017 față de 600 mii lei în 2009)” – arată reprezentanții Primăriei.
Buni platnici
În 2017, gradul de colectare a dărilor locale la nivelul municipiului Arad, a fost de 97% la persoane juridice și de 89% la persoane fizice. Valoric, Municipalitatea a încasat de la persoanele fizice 35.994.612 de lei (din debite însumând 40.475.216 de lei), iar de la persoanele juridice 52.192.155 de lei (din 53.756.887 de lei) reprezentând impozite pe clădiri, teren intravilan, extravilan și auto.
Citiți principiile noastre de moderare aici!