ARAD. Povestea străzii Tușnad din Micălaca, zona 500, se scrie din groapă în groapă, din lucrare în lucrare, din readucere la starea inițială în altă readucere la starea de dinaintea ultimei spărturi, nicidodată la starea de dinaintea tuturor lucrărilor nesincronizate care s-au abătut asupra străzii cu pricina, bineînțeles totul spre mai binele locuitorilor din zonă.
Spațiul verde distrus
Cuprinsă în planul de regenerare urbană, zona străzii Tușnad, ca și alte străzi adiacente, a beneficiat de amenajarea parcărilor, urmare a eliberării zonei de garaje și alte construcții existente. Toate bune și frumoase, dar după ce au suportat acest șantier a venit rândul fibrei optice care a spart din nou zona carosabilă, în cursul verii trecute. N-a trecut mult timp, doar câteva luni, și în toamnă au început alte lucrări, alte săpături, de data aceasta pentru reparații la conductele de apă, ne spune un cititor revoltat de lipsa de sincronizare a celor care planifică aceste investiții. Iar câteva săptămâni cu gropi, iar readucerea la starea inițială. Și tocmai când au crezut că au scăpat, locuitorii străzii Tușnad s-au trezit, la începutul săptămânii trecute, din nou cu utilajele sub geamuri și cu echipele de muncitori gata să mai sape niște gropi, de data aceasta pe spațiul verde din fața blocurilor. Este vorba despre lucrări la rețeaua de gaz.
„Au distrus tot spațiul verde, gardul viu, iarba, florile, toate puse pe cheltuiala locatarilor. Sigur că firma are obligația să refacă ceea ce a stricat, dar mă îndoiesc că vor planta florile și gardul viu la loc. Primăria ar trebui să-i oblige la readucerea la starea inițială a zonei verzi, nu doar la acoperirea gropilor și la tragerea unui strat de pământ și atât. Sau să ne compenseze financiar pentru distrugerea zonei verzi amenajate din banii noștri”, ne spune revoltat cititorul nostru.
Obligația firmei
Primăria municipiului Arad nu face decât să întărească cele spuse mai sus, și anume obligativitatea societății care efectuează lucrările de a readuce la starea inițială spațiul afectat, indiferent că vorbim despre carosabil sau zonă verde. În caz contrar, firma se va alege cu sancțiuni pentru neîndeplinirea acestei obligații. Pe de altă parte, întreținerea spațiilor verzi adiacente imobilelor și condominiilor prin măturare, greblare și chiar plantare cu material dendrofloricol, toaletarea arborilor de talie mică și a arbuștilor ornamentali și văruitul acestora intră în atribuțiile locatarilor. Prin urmare, cheltuilele din buzunarul propriu pentru amenajarea spațiilor verzi acum distruse, sunt justificate de prevederile HCL 162/2006, primăria neavând nicio implicare. Așadar, locatarii nemulțumiți își pot pune speranțele că firma care execută lucrările va face un efort pentru replantarea florilor, în caz contrar Primăria îi încurajează să se adreseze municipalității.
„Pe strada Tușnad sunt în derulare lucrări de modernizare a rețelei de gaz. Este o investiție ce nu putea fi amânată întrucât actuala rețea este uzată moral și prezenta riscul unor avarii repetate, care ar fi condus tot la spargerea carosabilului pentru remedierea lor. Întrucât aceste lucrări nu au putut fi sincronizate cu cele din cadrul proiectului municipalității de Regenare urbană, constructorul este obligat să contracteze același operator care a realizat parcările din zona străzii Tușnad în cadrul proiectului amintit, pentru a ne asigura că sunt refăcute la parametri inițiali. De altfel, constructorul are obligația de a aduce la stare inițială nu numai partea carosabilă, ci și zonele verzi afectate de aceste lucrări”, precizează biroul de presă al municipalității.
Cu parcările sparte
O altă nemulțumire a cititorului nostru este legată de modul în care au fost realizate parcările cuprinse în proiectul de regenerare urbană:
„Până și acolo s-a spart de două ori. A doua oară chiar după predarea parcărilor către cei care și-au achiziționat un loc. Motivul: stătea apa în parcare, iar la o ploaie serioasă nu mai puteai ajunge la mașină, pentru că nu erau făcute la nivel.”
Poveste fără sfârșit
Acesta nu este un caz singular în Arad. De altfel, chiar Bulevardul Revoluției a fost spart vara trecută, la câteva luni după ce o altă companie își făcuse propria „spargere”. Sincronizarea lucrărilor nu pare să fie o prioritate pentru nimeni, iar de cele mai multe ori readucerea carosabilului sau a spațiului verde la starea iniţială lasă mult de dorit.
Trimite articolul
Xla fel la piata obor au asfaltat parcarea din fara oborului apoi au spart…bibart cand lucra nu gandeste da la sapa…ar trebui sa impute banii publici cuiva asa pytem plati taxe 1 miliard ca tot degeaba
asa se intimpla cind te incapatinezi sa alegi tot felul de dobitoace in fruntea obstii,cum mama masii poti sa fii atit de dobitoc sa astepti altfel de prestatii de la cei care au dovedit ca sint incapabili?aradul a ajuns la un nivel de dezvoltare unde un falca sau marioneta bibart nu mai fac fata, demisia incapabililor,
Terminati odata in Podgoria,apoi va apucati de altele.