ARAD. Conflictul dintre preşedintele organizaţiei judeţene a PNL, Gheorghe Falcă, şi primarul Aradului, Călin Bibarţ, a ajuns la un nou nivel. Cel mai recent motiv de conflict între cei doi îl constituie viitorul pod peste Mureş – parte a unui proiect amplu prin care se va face legătura între zona UTA şi strada Ştefan cel Mare.
Controversa
„Tonul” disputei a fost dat de Gheorghe Falcă:
„Podul peste Mureș are constructor! Un proiect început de mine în urmă cu trei ani are astăzi constructor. Podul peste Mureș de pe Andrei Șaguna urmează să facă legătura între cartierele Aradul Nou și Alfa și va fi construit de către o companie arădeană, cea mai mare companie de construcții metalice din sud estul Europei!” – a anunţat fostul primar, luni seara, într-o postare pe Facebook.
Replica a venit marţi dimineaţa, printr-un mesaj publicat de Primărie, pe aceeaşi reţea de socializare:
„Având în vedere informațiile apărute în spațiul public cu referire la desemnarea operatorului economic care urmează să execute noul pod peste Mureș în cadrul proiectului <Amenajare traseu de transport public de călători care să asigure legătura pe arterele urbane între zona UTA și strada Ștefan cel Mare>, Primăria Municipiului Arad face precizarea că, până în data de 27 decembrie 2021, inclusiv, procedura de achiziție este în perioada de contestații. Numai după expirarea acestei perioade se poate semna contractul, după care urmează a se emite ordinul de începere a lucrărilor.”
Postarea Primăriei se încheie cu următoarea declaraţie a primarului Călin Bibarţ:
„Aradul are nevoie de cât mai multe rezultate și de cât mai puține vorbe! De aceea, aștept finalizarea întregii proceduri legale de licitație pentru a putea semna contractul.”
30 de milioane de euro
Amenajarea traseului UTA – strada Ștefan cel Mare constă în realizarea de lucrări de construire şi modernizare a infrastructurii rutiere care va contribui la îmbunătăţirea transportului cu autobuzele, pe traseul de la UTA-Piața Spitalului-Str. Andrei Șaguna – Calea Timișorii până la intersecția cu strada Ștefan cel Mare, cu traversarea Mureșului pe un pod nou şi care va facilita accesul spre și dinspre cartierul Aradul Nou.
Valoarea întregului proiect este de154.291.622,08 lei (fără TVA), din care construirea podului hobanat peste râul Mureș reprezintă 115.008.090,10 lei. Investiţia va fi finanţată din fonduri europene, prin POR 2014-2020.
Trei ofertanţi
Trei oferte au fost depuse pentru lucrările de amenajare a traseului cuprins între zona UTA și strada Ștefan cel Mare. Este vorba de PAB România SRL (cu subcontractanții/ terții: Alpenside SRL, Cosedil SPA, Electroprecizia AG, Blue Fire Solutions SRL, Altimate SA), Porr Construct SRL (cu subcontractanții/ terții: Sustainable Urban Mobility Solutions SRL, Electroechipament Industrial SRL, Dromcons SRL, Altimate SA) şi Tehnodomus SRL (cu subcontractanții/ terții: Drum Inserv SRL, Ivanterm SRL, Electroechipament Industrial SRL, A-HID ZRT, Altimate SA).
Potrivit fostului primar, Gheorghe Falcă, PAB România e câştigătorul licitaţiei. Conform actualului primar, Călin Bibarţ, câştigătorul licitaţiei va fi cunoscut cu certitudine doar după 27 decembrie.
Indiferent cine e constructorul şi când îi vom cunoaşte oficial numele, cert e că noul pod peste Mureş va trebui finalizat până în luna decembrie a anului 2023.
Trimite articolul
XCe se întâmplă domnu Bibart? Asa ofensat sunteți în ultimele zile datorita revocării din funcția de director al zonei libere al soției de începeți sa îl luați pana și pe groparul Aradului în șuturi? Pai cum va permiteți domnule asa ceva? Cât tupeu fantastic. 🤣
Pod peste Mures😂😂😂😂😂ma pis pe mine… Cind a fost zapacitul asta ultima data la capatul străzii Andrei Saguna? Un documentar Aradon este binevenit. Chiar merita sa mediatizați zona. Unde jar să-l prindă sa facă podul cind peste tot sint plin de cocioabe 🤮
-
Întîi: „când peste tot E plin de cocioabe”, nu „SUNT plin de cocioabe”. Apoi, de demolări ați auzit? Dar de exproprieri în folosul comunității? Rămâne să faceți ce ați afirmat la începutul comentariului 🙂
-
Ma pis si io pe gunoi!
-
Din punctul meu de vedere se pot lua la pumni in fata primariei. I don’t give a shit. Nu dau doi bani pe niciunul.
În Arad e imposibil sa aducă gurile de canal la nivelul asfaltului și ei vorbesc de poduri 🤣🤣🤣🤣
-
Asta chiar e comica, din pacate si adevarata. O fi gata podul ala in 10 ani si il treci pe langa masina. :)))
Nu sunt un specialist dar in poza pare a fi un fel de pod suspendat (nu ma refer la momentul inceperii executiei lui).
Cum intre zona UTA si strada stefan cel mare? Unde in zona UTA este Muresu??
-
Vinitura pwlii!mars in moldova si studiaza strazile lui srtabuniku to!
-
Traseu: p-ta UTA (stauia lui Petchovski)-Calea Victoriei-P-ta Intim sau Spitalului-str. A. Saguna pana in capat (da sunt cocioabe pe aici ca pe Marului dar ce incurca vor fi demolate-expropriate)-traversare raul Mures undeva in str. Economului si de aici nu stiu mai departe pe unde merge traseul care se termina in giratia Calea Timisorii cu str. Stefan cel Mare. Este mai clar acuma bubu?
Nu înțeleg ce atribuții are personajul exportat la Brucsles în gospodărirea Aradului,căci a arătat ce (nu) poate și a nenorocit orașul. În ce îl privește pe actualul primar,cred ca nici el nu face cit o ceapa degerata.Prin urmare furtuna intr-un pahar de apa,dacă nu cumva vreunul si-a luat deja parandaratul.
-
Combinatorul si șpăgarul! O simbioza perfecta! Primarul…clar nemulțumit! A fost sărit din schema?! Nici chiar asa! 30mil.€ e indestulatoare pentru toti participanții! Arădenii ii vor admira pe acești smanglitori! Vorba ceea:,,au furat dar au mai si făcut ceva”!
Și firma aceasta se apartament Altimate SA? Ce caută aici? Cred că ne descurcăm și fără căpușele de la București. Le avem pe ale noastre.
-
s-a lipit de toti cei 3 ofertanti,se pare ca nu merge fara…la ei e “robinetul” cu bani
Din ce vad si din ce citesc,unica firma asigurata pe contract, este Altimate SA…Ei dorm linistiti in oricare varianta…
Una este sigura!Ne-a pus Dumnezeu mana in cap,fara Tehnodomus….SylcoTrans sau Pani Prod….Oare cum ar fi ca acesti trei ofertanti,sa se uneasca,in interesul nostru,al aradenilor???Cred ca sunt suficienti bani,ca sa le ajunga…
-
Firma castigatoare este a lui Sandu Ion, om de casa al partidului si al lui Falca !!!
-
Se vede ca era Faraonului nu a apus!
-
Pod legat cu sârme. Doar sa fie spectaculos.Cine va verifica in timp starea sarmelor la asa inaltime?Mă așteptăm la un pod normal rezistent și durabil.
-
vezi ca la galati se construieste unul peste dunare,si nu am vazut sa se cufureasca cineva de frica ca nu v-a rezista
-
Stimate Opinie , cea mai mare investitie in infrastructura care se realizeaza la ora actuala in Romanica este podul suspendat peste Dunare care leaga Braila de Tulcea. Cica ar fi al treilea pod din Europa de acest gen (dupa deschiderea centrala). Ei bine stimate Opinie, acest pod care care costa vreo 500 mil. euroi-bani europeni, este tot suspendat pe ‘sarme” adica pe cabluri groase de vreun metru, realizate de fapt din toroane de cabluri infasurate, etc. Materialul (cablurile din otel ) sunt din Japonia. Deci da stimate Opinie , cele mai spectaculoase poduri din lume sunt suspendate pe cabluri (“sarme” cum te duc pe tine cunostintele). Iar rezistenta acestor poduri nu sta in pilele si grinzile de beton sau metal (tablier metalic) ca si la podurile clasice ci in pilonii de beton de ancorare, in cabluri si in punctele de ancorare din blocurile de ancorare care sunt la baza pilonilor! Priveste pe forumul peundemerg.ro filmele si pozele cu realizarea podului suspendat de la Braila! Cablurile sunt deja montate, urmeaza lansarea tablierului, ancorat pe cabluri, bucata cu bucata!!!!
Pnl- niste mosieri medievali, boieri ce se mai cearta din cand in cand in vazul plebei. Cat va mai sufera pamantul, doar voi stiti.
Ok. Dincolo de disputele si interesele politicului, trebuie găsită o soluție bine gândită pentru conexiunea cu Stefan cel Mare, pentru că dacă se alege varianta de traseu prin Ticu Dumitrescu – Strada Ogorului și apoi pe Calea Timisorii, nu fac decât sa blocheze intersecția Ogorului/Timisorii( sa nu mai vorbim ca Ticu Dumitrescu nu cred ca mai poate fi lărgită in zona Pestisorul de Aur). Cea mai buna varianta de conexiune cu Stefan cel Mare, este sa foloseasca terenul viran de lângă cimitir si sa se racordeze in sensul giratoriu. In rest, da Doamne sa castige PORR( a se vedea Curtici-Sanmartin si sensul de la Vladimirescu).
-
Nu merge pe strada Ticu Dumitrescu. IEse pe Consitutiei si din Constitutiei in Timisorii.
-
Pe langa cimitir este o varianta directa cu Stefan cel Mare(deservita de linia de tramvai nr.3),insa trebuie deservita si zona locuibila din jurul strazii Ogorului…continuind pe strada Orsova si Muncii catre gara Ar.Nou
-
Multe pareri aproximative (ca sa fiu bland). Nimeni nu pare sa fie in stare sa prezinte un traseu incepand chiar cu denumirea primei strazii din Aradu Nou (dupa traversarea Muresului) toti sar direct ba la Constitutiei, ba la Ticu Dumitrescu, ba la cimitir. Daca inainte de pod traseul e cat se poate de clar expus (UTA-Calea Victoriei-Andrei Saguna) mai departe nici Aradon si nici comentatorii nu mai prezinta la fel de clar traseul de la pod pana la str. Stefan cel Mare.
Ok. Dincolo de disputele si interesele politicului, trebuie găsită o soluție bine gândită pentru conexiunea cu Stefan cel Mare, pentru că dacă se alege varianta de traseu prin Ticu Dumitrescu – Strada Ogorului și apoi pe Calea Timisorii, nu fac decât sa blocheze intersecția Ogorului/Timisorii( sa nu mai vorbim ca Ticu Dumitrescu nu cred ca mai poate fi lărgită in zona Pestisorul de Aur). Cea mai buna varianta de conexiune cu Stefan cel Mare, este sa foloseasca terenul viran de lângă cimitir si sa se racordeze in sensul giratoriu. In rest, da Doamne sa castige PORR( a se vedea Curtici-Sanmartin si sensul de la Vladimirescu).
SA IL ADUCA PE BOLOJAN DE LA ORADEA, CA FACE EL PODUL…
pralo, mo, ia pregateste-te tu de Jilava si apoi de Kuki! lasa tu primaria si lucrarile aradului ca nu mai sunt de competenta ta. a imedait, imediat iti ies dosarele si sa vezi atuncea, frate ce o iei. De sar implanturile din tine.
Conform Legii 98/ cu privire la achizițiile publice, nu se poate denatura procedura de licitație antrepriza, acest lucru însemnând transpus ca fiind fraudarea procedurii.
În consecință, să se evalueze de către Comisia de Evaluare interna, ulterior în baza rezoluției se comunica către ofertanți și se atribuie contractul.
Cred ca Dl Primar, are dreptate…mai așteptăm.