Marea modernizare a DN 7 a fost privită cu suspiciune încă de la finalizarea ei, când pe tronsonul de drum care tranzitează judeţul nostru între Nădlac-Arad-Lipova-Săvârşin şi mai departe spre Deva, au apărut gropi imediat după terminarea lucrărilor.
Autorităţile locale, dar şi cele de la Bucureşti, au susţinut constant că putem sta liniştiţi atâta timp cât drumul este în garanţie şi reparaţiile sunt executate gratuit. Doar că anii au trecut, iar garanţia este pe terminate. Drumul continuă să fie la fel de „capricios” şi să se distrugă văzând cu ochii.
Reparaţiile executate de firma care a realizat modernizarea nu rezistă, aşa că la câteva luni utilajele iau cu asalt şoseaua. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) susţin că degradările din asfalt provin doar din cauza traficului intens de pe DN 7.
„Cauza apariţiei degradărilor pe tronsonul menţionat este de natură tehnologică la solicitările traficului rutier, solicitări care au favorizat apariţia excesului de bitum pe direcţia dominantă a roţilor autovehiculelor, precum şi a altor tipuri de degradare. Vă facem cunoscut faptul că acest tronson este unul dintre cele mai circulate din România”, ni se spune într-o adresă semnată de către directoarea CNADNR, Daniela Drăghia.
Tot în această adresă se mai specifică şi faptul că „datorită apariţiei repetate a degradărilor la nivelul stratului de uzură, s-au prelevat probe din sectoarele cu degradări severe. În urma analizării bitumului extras s-a constatat că acesta este corespunzător din punct de vedere al condiţiilor de calitate şi dozaj”.
„S-au prelevat probe din sectoarele cu degradări severe” (Daniela Drăghia)
Garanţie până-n vară
Reprezentanţii CNADNR stau liniştiţi în ceea ce priveşte acest drum şi spun că „în acest moment este în vigoare o recepţie la terminarea lucrării pe acest tronson. Recepţia finală este prevăzută a se efectua după data de 21 iulie 2012, dacă lucrările corespund din punct de vedere calitativ, conform normelor în vigoare”. Practic, mai pe înţelesul tuturor, cei de la Drumuri susţin că în luna iulie, când va fi realizată recepţia finală, lucrarea ar putea fi refuzată din cauza calităţii slabe, iar acest fapt ar duce la reluarea modernizării DN 7. Acest lucru este, însă, foarte greu de crezut.
Reparaţii de iarnă
Reprezentanţii CNADNR spun că, în prezent, între Deva şi Nădlac, se execută lucrări de reparaţii cu mixtură stocabilă, specifică anotimpului rece, iar, când vremea o va permite, se va recurge la reparaţii cu mixtură la cald.
Cratere
Mai mulţi cititori ai ziarului nostru ne-au contactat la redacţie pentru a sesiza starea jalnică în care se află drumul începând de la intrarea în judeţ şi până la ieşirea din ţară, pe tot parcursul lui în Arad. Probleme groaznice au fost întâlnite între Pecica şi Nădlac, unde cratere lungi de metri întregi şi adânci de 15-20 de centimetri pun în mare pericol siguranţa traficului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!