După o investiţie de peste 200 de milioane de
lei şi după aproximativ doi ani de
muncă, DN 7, care face legătura între
frontierele din vestul ţării şi centrul
României, a fost modernizat în
proporţie de sută la sută. O inaugurare
oficială a lucrărilor nu a avut loc deoarece,
la vremea respectivă, în luna iulie, se
aştepta o vizită a preşedintelui
ţării şi a ministrului transporturilor
pentru tăierea panglicilor, dar aceştia nu au
mai ajuns.
La aproximativ cinci luni de când DN 7 (varianta
europeană E 68) a fost înnoit, oficialii ar
trebui să fie bucuroşi că au ratat
tăierea panglicii. pe alocuri, şoseaua a
ajuns aproape la fel de uzată cum era
înaintea modernizării. Mai mult, unii
şoferi care folosesc intens acest drum spune
că, pe porţiuni, asfaltul vechi era mai bun
decât cel nou, chiar dacă trecuseră
peste el ani de zile de vechime şi zeci de mii de
autoturisme şi TIR-uri.
Una dintre cauzele pentru care a fost
începută modernizarea şoselei au fost
denivelările datorate circulaţiei intense a
autocamioanelor încărcate până la
refuz. Situaţia este aceeaşi şi în
prezent, pe kilometri întregi existând urme
adânci lăsate de TIR-uri, şi asta la
numai cinci luni de la finalizarea lucrărilor de
modernizare. Mai nou, între Pecica şi
Nădlac, au început să apară
adevărate cratere.
„Gropile sunt uneori atât de mari
încât nu poţi să le ocoleşti
dacă eşti nevoit să mergi pe banda ta.
Nu intră între roţile de la
maşină”, ne-a declarat un şofer
care circulă regulat pe acest drum. În ceea
ce priveşte adâncimea acestora, este
egală cu înălţimea stratului de
bitum turnat. Mai exact, întreg stratul de asfalt
a fost erodat şi a făcut loc gropilor.
Turnau pe ploaie
Încă de când se lucra la modernizarea
drumului, la redacţie am primit mai multe
sesizări despre faptul că muncitorii turnau
asfalt chiar dacă ploua torenţial afară.
Pe atunci, conducerea Drumurilor Naţionale preciza
faptul că nu trebuie să ne
îngrijorăm, pentru că asfaltul are o
garanţie de 24 de luni şi, orice
problemă va apărea, va fi rezolvată de
către societatea care s-a ocupat de modernizare
absolut gratuit. Deocamdată nu a venit nimeni
să repare craterele apărute pe şoseaua
proaspăt modernizată.
La fel pe DN 79
Problemele în ceea ce priveşte modernizarea
drumurilor naţionale par să fie unele
generale, cel puţin în judeţul nostru.
La câteva săptămâni de la
demararea lucrărilor de asfaltare pe DN 79, care
leagă Aradul de Oradea, asfaltul nou turnat a
lăsat loc gropilor şi denivelărilor.
Asfaltarea a fost luată de la capăt, aşa
că şoferii care circulă pe acest drum
stau în continuare la cozi interminabile. Pe o
mare parte din acest drum se circulă alternativ pe
un singur sens de mers.
A.G.
Citiți principiile noastre de moderare aici!