Șoferii deplâng starea în care se află DN 7, cu denivelări de asfalt și numeroase gropi pe unele segmente, cum sunt cele din în zonele Vladimirescu, Lipova, Bârzava sau Ilteu. Recent, și primarul comunei Petriș, Irina Onescu, a trimis o solicitare Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru realizarea unor reperații urgente, reclamând că șoseaua este foarte degradată între Ilteu și Zam.
”Numeroasele gropi, denivelări și efectiv cratere de dimensiuni alarmante au cauzat deja multiple accidente rutiere (…) Pentru a evita producerea pe viitor a unor tragedii, vă solicităm imperios să interveniți pe acest sector de drum cu lucrări urgente de reabilitare, astfel încât să nu transformăm Valea Mureșului – comuna Petriș într-un punct negru pe harta rutieră”, scria primarul în solicitarea transmisă CNAIR.
Reprezentanții secției regionale Timișoara a CNAIR (Direcția Regională de Drumuri și Poduri – DRDP) ne-au declarat că pe segmentul Ilteu – Zam vor începe lucrările de reparații în această săptămână. Acestea erau programate de trei luni, iar timp de aproximativ două săptămâni se vor freza porțiunile de asfalt cu probleme pentru a se turna un strat nou.
”Avem în vedere inclusiv turnarea unui covor asfaltic complet nou pe o porțiune de câțiva kilometri, dar asta se va întâmpla prin octombrie. Până atunci, vom efectua reperațiile urgente. Trebuie precizat că în zona limitei de județ cu Hunedoara traficul greu este foarte intens, pentru că se transportă agregate pentru lucrările care au loc la coridorul feroviar european IV Curtici-Simeria, iar partea carosabilă este afectată de aceste transporturi”, ne-a declarat directorul DRDP Timișoara, Cristian Ispravnic.
Final la Pecica
În urmă cu o lună, au fost finalizate lucrările în zona Pecica, unde s-a turnat și covor asfaltic. Celelalte segmente ale DN7 cu probleme vor intra în reparații cel mai probabil abia la începutul anului viitor, zona Lipova fiind prioritară.
”Vrem să finalizăm DN7, de la Nădlac la Sibiu, în aproximativ doi ani și jumătate. În fiecare an executăm lucrări pe zeci de kilometri, în funcție de buget”, a mai declarat Ispravnic.
Garanția, expirată în 2013
În județul Arad, DN7 are 158 de kilometri, iar reabilitarea acestei lungimi în perioada 2007-2009 a costat 54 de milioane de euro, garanția oferită de constructor expirând în 2013.
Citiți principiile noastre de moderare aici!