Deşi mai sunt doar câteva zile până la primul termen de depunere a declarţiilor fiscale în format electronic, contribuabilii mijlocii arădeni nu par foarte interesaţi de acest procedeu. Până în acest moment raportul de obţinere a cetificatelor digitale de semnătură, necesare pentru a putea îndeplini obligaţiile fiscale, este de unul din trei.
„La nivelul judeţului nostru sunt 362 de contribuabili mijlocii, care ar trebui toţi să deţină acest certificat digital. Până în acest moment sunt aproximativ 100 de certificate digitale emise, dar sperăm că până la data limită de 25 noiembrie toţi aceştia contribuabili vor avea certificatele emise”, explică purtătorul de cuvânt al DGFP Arad, Călin Arusti.
În ceea ce-i priveşte pe marii contribuabili, aceştia sunt gestionaţi strict de către Bucureşti. În judeţul Arad există 638 de puncte de lucru ale marilor contribuabili, dar pentru majoritatea dintre acestea certificatele privind semnătura digitală vor fi obţinute de către societatea mamă. „Ar trebui precizat şi faptul că declraţiile şi obligaţiile fiscale ale punctelor de lucru ale marilor contribuabili sunt gestionate de către DGFP Arad, însă este posibilă şi întocmirea tuturor obligaţiilor direct de către socitatea mamă cu menţiunea că se va face trimitere exactă către judeţul unde îşi are sediul respectivul punct de lucru”, mai spune Arusti.
JA-A.P.
Citiți principiile noastre de moderare aici!