ARAD. La un an după ce a devenit consilier municipal alături de echipa USR PLUS, din poziția de președinte al Comisiei de Urbanism a CLM Dorian Curcanu dorește formularea unei strategii economice locale realiste, susținând că este momentul pentru a opri depopularea îngrijorătoare a orașului.
Nevoia de pe piața muncii
Consilierul local face câteva precizări privind piața muncii din Arad și posibilitățile de încadrare pentru tineri, citând un studiu Harvard din 2013:
„Principale ale economiei arădene sunt industria manufacturieră (fabrici), cea a transporturilor (transport marfă) și a comerțului cu amănuntul (supermarket-uri). Sectoare ale economiei în care oferta locurilor de muncă pentru tinerii cu studii universitare este una limitată. Acest aspect poate fi verificat de oricine accesând portalurile online pentru locuri de muncă. O concluzie evidentă este că Aradul nu oferă locuri de muncă pentru absolvenții de facultate, încât tinerii care au studiat în Timișoara, Cluj, Oradea sau chiar București să-și doreasă să se întoarcă înapoi. Zonele industriale actuale sunt bune dar este nevoie de mai mult”.
În continuare, Curcanu vine cu exemple concrete:
„Din 25 de colegi de liceu doar 5 aleg să rămână în Arad, iar ceilalți au plecat la facultate în Timișoara, Cluj sau străinătate și nu se mai întorc, realitate probabil observată de mulți arădeni. Una din principalele cauze pentru care tinerii fug din orașul nostru, este compoziția economică limitată a Aradului”.
Inversarea depopulării
Punctele de plecare propuse de Curcanu pentru o strategie care să inverseze trendul de depopulare neoprit în ultimele decenii fac trimitere la „nevoia stringentă de un plan economic serios de dezvoltare al orașului și județului, în care punctul central să fie axat pe dezvoltarea industriilor creative, serviciilor economice și financiare, sectoare cu perspectivă de viitor care să ofere și locuri de muncă cu valoare adăugată”. Pe de altă parte,consilierul local vorbește și despre dezvoltarea cercetării din universitățile locale:
„Finanțarea instituțiilor de cercetare și programelor de doctorat cu 10-15 doctoranzi pe domeniu. Întotdeauna unde există «knowledge» și «know-how» se nasc companii start-up, iar companiile mari își deschid curând puncte de lucru, acțiuni care duc mai apoi la o creștere economică solidă”.
Brandul Aradului
Nu în ultimul rând, Dorian Curcanu precizează că este nevoie de o creionare a unui brand al orașului:
„Un brand de oraș care prezintă nu doar trecutul, ci punctele forte din prezent și în special unde vrem să ajungem din punct de vedere economic, făcut de profesioniști din domeniu. Alături de dezvoltarea unei platforme de atragere a investițiilor și promovarea orașului cu bune și cu rele, la nivel national și european, sunt necesare pentru a opri decăderea la nivelul oficial de comună”.
Trimite articolul
Xprincipalul vinovat de depopulare este faptul ca la comisia de urbanism orice investitie moare,( fie personala fie industriala) intamplator curcanu apare ca sef acolo si nu a propus nimic in sensul deblocarii autorizatiilor , etc..poate isi aminteste de ce a plecat de la arad investitia volkswagen chiar in mandatul sau.
Bravo, Curcanu!
Are dreptate baiatu.
Pleaca multi din Arad si nu se mai intorc.
Lăudabil, dar sunt doar generalități. Dvs. prin poziția pe care o aveți puteti face pași concreți pentru binele arădenilor (inițiați o hotărâre clm, etc)
Uite că brandul de oraș l-am făcut și promovat deja eu prin muncă proprie și pe banii mei 🙂 Așa, din dragoste pt. Arad, nu doar declarativ, să dea bine la electorat 🙂 Vezi: http://www.arad.zone
Copiii mei au plecat din Arad si nu sau mai intors.
Multumim la pdlpnl cum au dezvoltat orasu.
in sfarsit mai vorbeste si cineva de economie. se lauda falca aradu e tare e economic. realitatea e ca sunt putine locuri de munca pt tinerii cu facultate.
Un BOU
aradul o sa ajunga un sat din pacate
Cum luptă ei, primarul, prefectul, și restul bandei pt. dezvoltarea acestui oraș situat în vestul țării, și care deține o autostradă care duce până-n inima Europei? Cum atrag ei pe marii investitori, gigantul VW, de ex.? L-ați văzut cumva pe cumătrul Bibarț că a luat avionul de la Timișoara și s-a dus în audiență la directorul uzinei VW, ca să-i ceară să facă o fabrică și la Arad? Nu, categoric că nu, și nici n-o să auziți vreodată.
din investitiile care intra in zona de vest doar 20% vin in Arad, iar in judetul timis merg 60%.
aradul nu prea e cautat de investitori.
-
Aditzi, e adevărat, dar nici primaru, vicele, nu-i caută pe potențialii investitori, considerând că așa-i normal să fie.