ARAD. „Aradul are o problemă endemică în zona centrală a orașului prin lipsa locurilor de parcare. Numărul total al locurilor de parcare de pe centru este de aproximativ 1.500, un număr insuficient pentru una din principalele zone de desfășurare a activității economice și administrative ale orașului nostru”. Acestea sunt primele afirmații, făcute într-un comunicat de presă, de către consilierul local municipal Dorian Curcanu, care atacă subiectul parcărilor, al efectelor imediate ale acestei probleme și al soluțiilor care s-ar impune aici.
„Printre principalele efecte negative ale lipsei locurilor de parcare este scăderea atractivității zonei centrale în domeniul afacerilor, cât și în cel imobiliar. Faptul că un arădean petrece chiar și 15 minute la orele de vârf pentru a găsi un loc de parcare este un impediment pentru orice investitor care dorește să-și deschidă un sediu de birou în clădirile istorice ale orașului, cât și pentru arădenii care au de rezolvat chestiuni administrative la una din instituțiile care își au sediul în centru. Numărul mic al locurilor de parcare din zona centrală și problemele generate în lanț de această problemă sunt în esență rezultatul incapacității actorilor politici locali din ultimii 16 ani de a contura o viziune și de a genera un proiect strategic în domeniul parcărilor centrale”, arată alesul USR PLUS.
În căutarea unui strategii
Ce ar putea face administrația locală pentru rezolvarea problemei?, se întreabă Dorian Curcanu.
„În primul rând, Aradul are nevoie de o strategie a parcărilor din municipiu, o politică publică clară prin care să traseze pe termen lung liniile strategice pentru viitoarele investiții din domeniu, strategie care trebuie integrată în planul de mobilitate al municipiului. Mai apoi, Primăria Arad să contracteze un studiu de prefezabilitate pentru zona centrală cu scopul de a identifica potențialele locații ale viitoarelor parcări subterane și supraterane, estimarea costurilor și identificarea posibilelor surse de finanțare. Din discuțiile cu cetățenii și mediul de afaceri, o concluzie ar fi că este nevoie de minimum 2.000 de locuri de parcare, distribuite în 3 zone, fără distrugerea spațiilor verzi, pieței agroalimentare sau a ansamblurilor arhitecturale”, crede consilierul local.
Propune trei parcări
Acesta mai punctează și cele trei parcări care ar trebui construite în centru:
„Prima parcare ar trebui să deservească zona dintre primărie și magazinul Ziridava. O posibilă locație ar putea fi în spatele Tribunalului Arad, zona delimitată de fostul Restaurant Perla și Baza Constructorul, iar o astfel de parcare în acest loc ar putea fi construită subteran și supraetajat, una similară fiind construită în Oradea. Parcarea din Oradea este construită în proximitatea râului Crișul Repede, are aproximativ 450 de locuri și a costat 8 milioane de euro, ea deservind în momentul de față Piața Unirii și Universitatea Oradea. O a doua parcare ar trebui să deservească zona primărie-teatru. Administrația locală din Arad a avansat în ultimul deceniu o propunere nerealistă pentru construirea unei parcări subterane sub Piața Avram Iancu, proiect împotmolit din cauza costului exorbitant propus, estimat la 30 milioane de euro. O soluție mai fezabilă ar fi extinderea parcării de la sol dintre Hotel Continental și clădirea Proiect S.A. O a treia potențială locație ar putea fi în zona Pieței Mihai Viteazul, ea fiind una din cele mai mari piețe agroalimentare locale. Parcarea ar putea fi construită subteran în curtea spitalului din zonă sau chiar sub piață, fără distrugerea ei. O altă opțiune ar fi exproprierea de către primărie a unor clădiri din zonă pentru o viitoare parcare supraetajată integrată în ansamblu urban din zona Pieței Mihai Viteazu”.
Cu ochii spre Oradea
La finalul comunicatului, Dorian Curcanu se întreabă și câte parcări subterane și supraterane s-au construit în Oradea în ultimii 10 ani?
„În tot acest timp în care administrația arădeană s-a bâlbâit în a face ceva, Primăria Oradea, din 2011 până acum, a construit 5 parking-uri moderne în zona centrală și proximitatea ei: parcarea subterană din zona Pieței Unirii, parcarea supraetajată de lângă magazinul Crișul Repede, parcarea supraetajată din Rogerius, parcarea supraterană din spatele Palatului Justiției și parcarea de pe fosta bază sportivă ,,Voința”. Costul fiecărei parcări a variat între 3 milioane euro pentru cele supraetajate și 8 milioane euro pentru cele subterane”.
Trimite articolul
XNu știu dacă e corect sa comparam situația din Oradea,adevărat oraș european cu Aradul,o modesta așezare pe râul Mures lasata de izbeliște de mai bine 20 ani,indiferent de gașca din care s-au ivit așa zișii edili,de fapt niște lichele.
Să le văd realizate, nene…!
Că “soluții”, pot să identific și eu, “cu carul”, mai GREU E DE PUS ÎN PRACTICĂ !
Capisci…?
adevarul este ca oameni vor sa parcheze si sa nu plateasca, in apropiere de piata Avram iancu ,functioneaza de patru luni o parcare cu plata ce are 40 de locuri , in care nu parcheaza aproape nimeni.dece?pentru ca este cu plata.
-
De ce? 😂 popindaii din politia locala dorm. Trebuiesc trecuti urgent la gospodaria comunala.
-
Popandaii de la politia locala trebuie trecuti urgent la recons, se3ctia maturat strazi de pene de porumbei alaturi de cersetorii pe care ii protejeaza.
-
-
Oamenii in arad ar vrea de s-ar putea sa intre cu masina pana in institutie sau magazin. Poate se tem sa umble pe jos ca e plin Aradul de hoti, talhari, drogati si emigranti, aratari dubioase cu fete acoperite de gluga
Trebuie încurajat mersul pe bicicleta și pe jos. Un creier odihnit din pnl, dobitocul satului a cerut creșterea prețului la carburant pentru a rezolva parcarile pe centru
-
Mă omule tu vorbești de minuni și încă nu a ți făcut ceva concret pe strada Marului’iar Curcanu’ sta în alfa cu ma-sa! Nu am nimic cu nimeni,dar e jenant sa vb de așa proiecte ,când 50 de romi inculți te domina de ani de zile,tu vrei nebunii pe centru pt un oraș primitiv…Ne am saturat de vrăjeală și idei !
-
curcanu are apartamentu lui din cate stiu
-
Unde e fostul prea marit al primarie, 16 ani doar si-a batut joc de acest oras cu tot felul de lucrari de mantuiala, kauflande si alte smecheri.
Lati votat ca a pus 2 borduri in fata casei si ca va angajat pe o gramada pe la institutiile primariei si acum aveti un oras uitat de timp asta meritati voi cei ce ia-ti supt ciorapi omului de tinichea.
Acum din nou ati votat un no name pus de statul paralel
De Oradea ce sa vb ca e la ani lumina de noi.
Asa e cand pui in conducere doar idioti, e ca si cum la spiatal nu ar fi doctori ci oameni alesi la intamplare luati de pe strada pe ghici. Oare ati mai merge la spital? Asa e si cu votul.
Sa fim sanatosi.
Cate, din cele 1500 locuri, sunt gratuite pt. Fel si fel de pile ? Eliminati gratuitatile si sunt destule locuri de parcare. Incurajati “on-line-ul si mutati prin oras “deconcentratele” si nu trebuie risipiti banii pe parcari. Cel putin deocamdata
Nu prea înțeleg usereii marcați de superioritatea lor că pentru a rezolva probleme trebuie să te consulți. Consultare adevărată nu mimări de consultări la care sunt invitați doar lipitori de afișe cu creierele muci care așteaptă ca niște cățeii bătuți des și hrăniți rar lumina de la șefuții, tot proști, de partid.
-
Cam toată lumea are dreptate in comentarii, dar un lucru este cert, este aproape imposibil sa găsești un loc de parcare pe centru, cred ca eliminarea gratuităților ar fi un pas înainte dar tot insuficient ptr dezvoltarea zonei, spații disponibile ptr parcări se mai găsesc, nu stiu care este statutul juridic și ale cui sunt spațiile dar unul este chiar in spatele pizzerie Coandi Italia , accesul este destul de îngust dar in vestul Europei este plin de asemenea intrări in parcări , acolo s-ar putea amenaja una supraetajata ! Mai sunt și alte asemena locuri in jurul centrului ! Asta este părerea mea,
Foarte bune idei. autoritatile ar trebui sa faca ceva cu parcarile pe budevard
Deci de ce un studiu de prefezabilitate care va costa mult si apoi inca unul , de fezabilitate care va costa cat China . Si pana la licitatii nu vor mai fi valabile si iar se cheltuiesc bani. Cine s-a specializat pe-aici in mulsul banilor prin studiile aste ?
Doi: credeti ca gusatii ce au pus ghearele pe perla va vor lasa sa le stricati afacerea asa banoasa si aducatoare in caz de incurcaturi de bune relatii cu persoane cu influenta unde trebuie ? Vwedeti doar cu totii cum si-au labartat anexele peste parc si cum ,,unii,, parcheazaa deja unde odata era parc,
Bine ar fi sa faceti tot ce s-a facut in oras la Oradea,, dar tare mi-e ca nu sunteti in stare . Nu sunteti in stare nici macar sa puneti tramvaie si autobuze noi, romanesti sa munceasca romanii, nu sa faca bani turcii. Ia mergeti in vacanta in Antalia pe banii vostri, nu drept cadou
e bine ca se gandesc cineva si la asa ceva, speram sa faca ceva bibi pentru parcarile din centru ca e aglomeratie rau
-
daca nu ma isel sau facut vre-o 4 studii pentru solutionarea parcarilor si circulatiei in centru,inclusiv nemti,japonezi parca,pe unde sint?studii peste studii bani tocati
in sfarsit cineva vine cu solutii ca papagalii astia de la pnl nu fac nimic numa se cearta intre ei
City managerul lui peste si bibi dorm pe banii nostri !!! nu fac nimic decat iau salarii groase de la fraieri !!! asa ati votat asa aveti !!! lasati Oradea ca si termen de comparatie ca suntem departe de ei !!!
bravo curcanule! zi-le si nu te lasa.
E bine ca useristii vin cu soluti
Peneleul nu face nimica in Arad.
cât și pentru arădenii care au de rezolvat chestiuni administrative la una din instituțiile care își au sediul în centru.
ti-a zburat porumbelul din gura,da cum ar fi mai astia sa mutati naibi institutiile administrative inclusiv primaria din centru?galeria e goala loc cacalau parcari asisderea,de ce e nevoie musai ca primaria sa fie in buricul tirgului?in momentul ala centrul va fi gol
Una din solutii ar fi mutarea multor institutii publice in afara orasului,cu acces de la liniile de tramvai existente,si domnii bugetari sa se duca la seviciu cu mijloace de calatorie in comun.
-
Mihai, dacă toate aceste instituții publice ar fi mutate în afara orașului, pe platforma industrială, revigorarea urbei s-ar produce instantaneu. Orașul n-ar mai fi sufocat de traficul demențial, de poluare, iar într-un timp scurt ar ajunge să devină chiar plăcut și agreabil.
chiar ar fi nevoie de ceva parcari pe centru, aradul e cam corigent la capitolul asta.
la ora 13 greu gasesti un loc