ARAD. 51 de elevi ai Colegiului Naţional „Moise Nicoară” au participat la faza I (faza naţională – februarie 2021) şi faza a II-a (semifinale internaţionale – martie 2021) ale Olimpiadei Internaţionale de Limba Engleză Hippo 2021. Zilele trecute au fost anunţaţi finaliştii competiţiei, atât pentru faza mondială, cât şi pentru faza pe Uniunea Europeană.
Prin punctajele obţinute, „moisiştii” s-au clasat pe locuri fruntaşe, naţional şi internaţional, iar două eleve ale prestigiosului colegiu arădean se numără printre cei foarte puţini finalişti ai concursului. E vorba de Alexandra Muntian (clasa 9A bilingv) finalistă la faza UE, şi Laura Preda (clasa 10A bilingv), finalistă la faza mondială. În fapt, ele sunt singurele reprezentante ale României care au ajuns în această fază a competiţiei. Ambele sunt eleve ale prof.dr. Vanda Stan. Potrivit acesteia, Hippo reprezintă pentru elevi „o foarte bună oportunitate de a se evalua în competiţii transparente, cu grad ridicat de dificultate şi cu uriaşă participare internaţională”.
În Italia
Olimpiada Internaţională de Limba Engleză este destinată elevilor între 11 şi 19 ani care doresc să îşi evalueze competenţele lingvistice într-o competiţie cu elevi de vârste similare. Aflată la cea de a 9-a ediţie mondial, Hippo 2021 a adunat mii de iubitori ai limbii engleze din întreaga lume.
Probele concursului sunt similare testărilor internaţionale de Limba Engleză Cambridge, cuprinzând cele patru testări specifice – Reading, Listening, Writing, urmând ca ultima etapă – care va avea loc în Italia, la Rimini, pentru faza pe Uniunea Europenă, respectiv la Lido di Jesolo/ Veneţia, pentru faza mondială – să includă şi proba de vorbire/ Speaking cu echipa de evaluatori internaţionali.
Cu optimism, înainte!
Iată ce ne mărturiseşte Alexandra Muntian, finalistă la faza pe Uniunea Europeană:
„Hippo a reprezentat pentru mine o experiență care m-a ajutat atât să îmi dezvolt aptitudinile la limba engleză, cât și să realizez importanța implicării și participării la asemenea proiecte internaţionale, indispensabile unui viitor specialist al Uniunii Europene şi al mapamondului. Datorită pandemiei, primele două etape ale concursului s-au desfășurat online, fapt care m-a neliniștit. Fiind obișnuită să rezolv cerințele pe hârtie, mi-a fost frică ca o simplă eroare a calculatorului să nu îmi influențeze rezultatul. Din fericire, concursul a fost foarte bine organizat, eliminând orice îngrijorare. Din punct de vedere al dificultății, fiecare participant a fost repartizat la o categorie în funcție de vârstă, concurând cu elevi de același nivel. Departajarea între aceștia a fost făcută prin munca și efortul pe care le-a depus fiecare, așadar nivelul de dificultate a fost interpretat diferit. Mă bucur că am avut onoarea de a participa în cadrul acestei competiții și că am putut ajunge până aici, așteptând cu nerăbdare să văd ce îmi rezervă viitorul de elev la <Moise Nicoară>, profil bilingv.”
La rândul ei, Laura Preda, finalistă la faza mondială spune:
„A fost şi este încă o experienţă inedită. Sunt onorată să reprezint Colegiul Național <Moise Nicoară> și, totodată, România în cadrul finalei care se va desfășura în data de 19-21 septembrie, în Lido di Jesolo, Italia. Îmi doresc ca munca depusă să fie răsplătită, iar rezultatele să fie pe măsura așteptărilor. Ne-am pregătit intens şi credem că putem obţine rezultate foarte bune.”
Trimite articolul
XFelicitari lor , profesorilor si parintilor , deoarece sunt 100 % ca pentru a ajunge la un asemenea nivel , cele doua fete au avut nevoie si de meditatii , meditatii care necesita un efort financiar … FELICITARI !!!
Felicitari pentru interes si rezultate, singura problema este ca doar limba engleza te va tine in zona de fomisti. Prea putini cer de la tine engleza perfecta, iar engleza e cea mai raspandita limba. Deci fetele astea sunt experte in ceva ce stie foarte multa lume la un nivel decent. Sigur, parintii se pot lauda cu tine daca ai rezultate foarte bune, indiferent la ce. Dar, ca sa nu ajunga muritoare de foame, telefoniste intr-un callcenter sau profesoare de limba engleza, recomand cu toata dragostea sa se gandeasca serios la altceva, care le-ar putea ajuta cu adevarat in viata.
-
Avand in vedere ca stiti ca limba engleză nu tine de foame, poate ar fi bine sa le spuneti celor două domnișoare care stiu engleza ca restul planetei pe ce sa se axeze ca sa nu moara de foame sau sa ajunga telefoniste