Anunțul publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice arată că au fost depuse două oferte pentru contractul a cărui valoare se va putea ridica până la 16,8 milioane de lei. Prima ofertă a fost depusă de TPF Inginerie SRL, cu sediul în București, care îi are drept subcontractanți pe cei de la Muzeul Olteniei Craiova și Atelier 3 AU Design, din capitală. Cealaltă ofertă a fost depusă de asocierea ISPCF (Leader) – Baicons Impex. Atât ISPCF – Institutul de Studii și Proiectări Căi Ferate, cât și Baicons Impex, își au sediile în București.
În anunțul publicat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, cei de la SRCF Timișoara menționează că „Se necesită elaborarea Studiului de Fezabilitate în conformitate cu legislația națională în vigoare și se va prezenta soluția optimă din punct de vedere tehnic și economic pentru realizarea obiectivului de investiții Electrificare a 6 secții de circulație ale sistemului feroviar din România -SF-Arad (Utvinișu Nou) – Boiu Bihor–Lot SRCF Timișoara în vederea prezentării celei mai eficiente soluții de implementare a obiectivului de investiție”.
În momentul de faţă, singurul tronson electrificat între Arad şi Oradea este dintre Arad şi Utviniş, pentru tronsonul Boiu Bihor-Oradea fiind semnat contractul pentru electrificare. Momentan, pentru trenurile de călători viteza maximă admisă este de 100 de kilometri pe oră, iar pentru cele de marfă este de 60 de km/h între Utvinișu Nou și Sântana, respectiv 70 km/h între sântana și Boiu-Bihor. Sectorul propus spre electrificare, Utvinișu Nou-Boiu Bihor, aflat pe linia de cale ferată Arad-Oradea, se întinde între km 7+600 și 68+000 și este format din linie dublă între Utvinișu Nou și Sântana, respectiv linie simplă între Sântana și Boiu Bihor. Pe tronson sunt cuprinse trei stații de cale ferată – Sântana, Nădab și Chișineu-Criș, 2 halte de mișcare – Șimand și Zerind, respectiv 5 halte – Utviniș, Zimandu Nou, Comlăuș, Tămașda și Boiu Bihor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!