ARAD. Pas uriaş înainte pentru finalizarea pasajului peste calea ferată din Micălaca. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a primit două oferte pentru continuarea lucrărilor la contractul „Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad DN 7”. Anunţul a fost făcut de către reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara.
„Luni, 13 decembrie 2021, a avut loc deschiderea ofertelor pentru procedura de atribuire prin licitație deschisă a contractului <Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7 km 540+248) peste CF Arad – București>. Lucrările de execuţie la acest obiectiv de investiţii sunt realizate în proporţie de 36%”, anunţă cei de la DRDP.
În ceea ce priveşte ofertele, acestea au fost depuse de Spic Internazionale SRL şi de Tirrena Scavi Spa. De remarcat că ambele oferte au fost depuse de firme italieneşti, dintre care una, Tirrena Scavi, are un portofoliu impresionant de lucrări în România.
„Valoarea estimată a contractului este de 33.502.526,89 lei fără TVA. Comisia de evaluare va analiza ofertele în conformitate cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice și va desemna ofertantul câștigător care va executa lucrările în cadrul obiectivului în cauză”, au mai anunţat reprezentanţii DRDP Timişoara.
O istorie zbuciumată
Pasajul denivelat peste calea ferată din Micălaca are un trecut zbuciumat. În urmă cu zece ani, autorităţile anunţau demararea lucrărilor la cele două pasaje peste calea ferată de pe centura Aradului, cel de la CET şi cel din Micălaca. Ulterior, deşi lucrările au demarat, obiectivele au fost lăsate fără finanţare. Ani şi ani de zile, statul a ignorat cele două lucrări începute în judeţul Arad. Apoi, au fost lansate alte licitaţii pentru cele două pasaje, iar cel de la CET chiar a fost finalizat. Nu aceeaşi soartă a avut-o, însă, pasajul din Micălaca. Deşi firma care a câştigat ultima licitaţie părea hotărâtă să ducă lucrarea la bun sfârşit, deşi au fost realizate evaluări ale lucrărilor efectuate deja, birocraţia a stat din nou în faţa lucrărilor. Firma avea nevoie de diferite suprafeţe de teren pentru a reloca reţelele de utilităţi, terenuri aflate în proprietatea persoanelor fizice. Mai bine de un an de zile, autorităţile nu au identificat nicio soluţie pentru a scoate acele terenuri din circuitul civil. Sau, poate, nu s-a vrut identificarea vreunei soluţii. Recent, Primăria Arad a reuşit să exproprieze suprafeţele necesare, anunţând că CNAIR are cale liberă pentru a finaliza pasajul. Poate că această ultimă licitaţie, al cărei câştigător va fi anunţat, cel mai probabil, în luna ianuarie, va reuşi să fie dusă la bun sfârşit şi, după zece ani, arădenii vor putea circula şi pe pasajul din Micălaca.
Trimite articolul
Xcnair ar fi bine sa nu ne mai “ameninte ” cu astfel de comunicate. .Ne-am saturat de povesti . oricum nu stiu nici ei exact ce se intampla. MAI BINE SA NE LASE CA VA FI DESTUL DE VIZIBIL CAND VA FI GATA !!! suntem satui de amagiri. noi ne platim constant taxele. ei nu sunt sinceri.
Acel pasaj poate e util dar nu se poate spune ca e pe centura. O centura nu are intersecție în
T nu traverseaza la nivel o cale ferata și nu se continua printr-o localitate cu trafic intens.
Și sa nu uitam, are mai mult de 2 benzi ( în total, nu pe sens)
În rest, parca acest drum seamănă de departe cu o centura.
E asfaltata are marcaje și indicatoarele și se poate ( uneori și incet) circula dintr-o parte în alta
-
Acea CF de pe DN 7 va fi traversata de un alt pasaj,pe lângă Jumbo sau pe partea cealaltă, pe lângă D&D,odată cu reabilitarea CF Glogovat-Aradu Nou!
-
A cărui construcție va dura tot cât a celui de pe Siriei? Și apoi pasajul se va prelungi peste Vladimirescu? Nu mai bine ar fi CENTURA, la N de CFR ARAD-BUC pana dincolo de Glogovat, acolo un singur pasaj peste CFR și prelungire pana la DN 7, in sensul giratoriu de unde va porni viitoarea centura de E?
-
Viitorul pasaj va fi construit în cadrul reabilitării CF,nu de către cnair ca cel din Micalaca! Restul poveștii cu centura nu e treaba CFR-ului !
-
-
Cu Tirrena ar mai fi o șansă DACĂ nu vor tăia ăștia din investițiile în infrastructură pentru a amăgi niste fraieri cu doi lei la pensie!
Pesedeul se știe că este ANTIINFRASTRUCTURA !
Iar “vindeți pielea ursului din pădure….?”
Să mă treziți când o fi gata…!
Știrile astea de căcat cum ca ar vrea sa se facă ceva sunt de pe vremea demolatorului acest pasaj va fi gata în secolul XX ll.
Și atunci va rămâne niscai rămășițe ale acestor ani ai domniei demolatorului de Brad.
PS. Aradul va fi pe vremea aia un sătuc uitat de timp.