14,3 milioane, respectiv 16,8 milioane de lei.
Atât ar costa reabilitarea
podului rutier Micălaca şi a
pasajului din Grădişte,
investiţii pe care Primăria ar vrea să
le realizeze pe banii oferiţi de Guvern în
cadrul Programului Operaţional Regional 1.1. Parte
din finanţare va fi asigurată, în atare
condiţii, de bugetul local, dar sumele sunt infime
faţă de preţul total al acestor
două investiţii. Pe moment, cele două
lucrări sunt la capitolul „vise”
căci Aradul a trimis doar de
curând Planul integrat de dezvoltare urbană
a Municipiului Arad la Bucureşti
pentru finanţare, plan în care se face
referire şi la aceste două reabilitări.
În plus, Guvernul nu a alocat încă
nici un ban pentru POR, iar de banii alocaţi din
bugetul local nici nu poate fi vorba, în
condiţiile în care acesta nu a fost
încă conturat definitiv.
Şi liniile de tramvai
Totuşi, Primăria şi-a
făcut planuri vis-a-vis de aceste lucrări. A
decis că ele trebuie realizate
începând cu 2010 şi până
în 2011, că la podul din
Micălaca trebuie reabilitată suprastructura,
trotuarele, scările de acces pietonal, trebuie
realizată semnalizarea orizontală şi
verticală a carosabilului şi reabilitat
iluminatul public etc. La podul
Grădişte ar urma să se
execute, tot potrivit planurilor executivului,
aceleaşi lucrări (reabilitare
infrastructură, trotuarele, scările de acces
pietonal, iluminatul public etc.), la care s-ar
adăuga însă şi înlocuirea
şinelor de tramvai. Dacă ar accesa banii
pentru aceste lucrări,
Primăria ar urma să
primească de la Guvern 11,8 milioane lei pentru
podul Micălaca şi 13,9
milioane lei pentru cel din Grădişte.
Asfalt fără explicaţii
Lucrarea propusă pentru pasajul
Grădişte a atras deja
atenţia consilierilor locali. Claudiu Cristea a
cerut, de mult, Primăriei să
explice asfaltul pus pe podul din Grădişte cu
două zile înainte de vizita lui Traian
Băsescu la Astra Vagoane, în
condiţiile în care de atunci se ştia
că acest pod va intra în reparaţii
capitale cândva în 2010. Alesul nu a primit
încă răspuns pe temă. În
toamna lui 2009, podul
Grădişte a fost asfaltat
într-o noapte, la câteva
săptămâni bune după ce Petru
Rareş fusese reabilitat de executantul
lucrării pe DN7.
A.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!