ARAD. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara a transmis o replică în care anunţă că instituţia se simte lezată, în urma articolului „Au <sărat> autostrada pe soare şi 10 grade Celsius”, publicat de ziarul nostru în data de 20 decembrie. Regionala de Drumuri a transmis o replică în care aruncă vina pe şoferi, pentru faptul că tone de nisip şi sare au ajuns pe şosea, deşi nu era necesar acest lucru. Redăm, mai jos, întreg textul transmis de către DRDP Timişoara.
„DRDP Timișoara a desfășurat în data de 20 decembrie 2023 un control inopinat la CIC Pecica de pe autostrada A1 pentru a verifica funcționalitatea utilajelor și prezența deservenților (șoferilor) în bază. Prestatorul contractat pentru activitatea de deszăpezire a autostrăzii – Tredeco Holding SRL – nu avea dispoziție să răspândească material antiderapant, ci doar să facă o patrulare până la primul nod rutier. DRDP Timișoara a demarat verificări inopinate ca urmare a unor suspiciuni că prestatorul menționat nu respectă în totalitate clauzele contractuale. Aceste suspiciuni s-au și adeverit. La toate verificările (9), s-a constatat că utilajele nu au deservenții aferenți pentru fiecare utilaj în parte. DRDP Timișoara ar trebui, conform contractului, să plătească tarife de așteptare, dar, ca urmare a constatărilor din această perioadă, zilele în care nu erau deservenți pentru anumite utilaje nu se vor deconta la plată ca și timp de așteptare. S-a constatat că unele utilaje ale prestatorului Tredeco Holding aveau probleme tehnice, fiind defecte, și nu puteau fi angrenate într-o acțiune de deszăpezire. La cele 9 controale, s-au găsit 28 de utilaje defecte sau cu lipsă deservent operator. Cunoscând această stare de fapt, se fac simulări inopinate pentru verificarea stării utilajelor și prezența șoferilor, prestatorul având responsabilitatea de a remedia starea utilajelor sau contractarea de deservenți pentru a putea desfășura activitatea contractată. În cazul în care există consum de sare fără a exista o dispoziție a administratorului drumului, aceste cantități se vor imputa prestatorului de deszăpezire. Având în vedere că decontarea către prestatori se face în baza rapoartelor GPS montate pe auto-utilaje, DRDP Timișoara dispune acest tip de patrulări pentru a verifica în timp real și funcționalitatea GPS-urilor și pentru a aborda o coordonare a utilajelor în timp real, știind poziția exactă a fiecărui auto-utilaj care patrulează pe rețeaua de drumuri naționale și autostrăzi aflate în administrarea DRDP Timișoara. În urma controalelor, s-a făcut o economie la bugetul de stat de circa 17.640 lei fără TVA, nefiind achitați timpi de așteptare pentru utilaje defecte, lipsă deservenți etc. Menționăm că la verificările inopinate efectuate, reprezentantul firmei prestatoare a acestui serviciu de deszăpezire, Tredeco Holding, pune presiune pe echipele de control ale DRDP Timișoara, amenințând cu filmări și articole de presă. În contextul celor de mai sus, pentru o utilizare responsabilă a resurselor publice și evitarea situațiilor de risipă a banului public, DRDP Timișoara va continua verificările inopinate cu o frecvență și mai mare. În acest fel, ne asigurăm că în perioade cu precipitații mixte toate utilajele vor fi pregătite de intervenție, se vor afla în bazele de deszăpezire, funcționale și având deservenți. Având în vedere istoricul firmei prestatoare și războiul declanșat de administratorul firmei Tredeco Holding cu DRDP Timișoara și angajați ai DRDP Timișoara, ne așteptăm și nu va fi o surpriză pentru noi dacă prestatorul va refuza să intervină la activitatea de deszăpezire invocând diverse motive”.
Trimite articolul
XAcum A1 este plină de gropi. Ce-o fi până la primăvară ?
Gropile apar ca ciupercile după ploaie.
Tredeco …. Ineu …. aaaa,a puscariasului care si-a cumpărat libertatea cu 1,2 milioane de lei!!!!
Clară treaba!!!