Vom putea ajunge de la Arad la Moneasa pe două trasee diferite, ambele în stare foarte bună, unul pe relaţia Arad-Pâncota-Ineu-Bocsig-Moneasa, iar altul pe varianta Arad-Pâncota-Târnova-Buteni-Sebiş-Moneasa. Asta este promisiunea celor de la Consiliul Judeţean Arad, care implementează în prezent două proiecte de infrastructură foarte importante, respectiv modernizarea drumului dintre Arad, Şiria şi Pâncota, pe de o parte, şi Pâncota-Târnova-Buteni-Sebiş, pe de altă parte. Dacă, în ceea ce priveşte drumul Arad-Şiria-Pâncota, lucrările sunt la început, pe celelalte tronsoane menţionate mai sus se lucrează din plin. Pe Bârsa-Sebiş-Moneasa-limită de judeţ Bihor s-a ajuns cu primul strat de asfalt în localitatea Buhani, şantierul apropiindu-se tot mai aproape de „destinaţie”, respectiv de Moneasa. „La Rănușa, președintele Consiliul Județean, Iustin Cionca, a cerut constructorului să verifice și să remedieze problemele semnalate de Direcția Tehnică a Consiliului Județean, la camerele de cădere și la diametrul tuburilor de captare a apei. Se lucrează la mare intensitate pe mai multe tronsoane de drum, cu o concentrare în comuna Dezna”, anunţă reprezentanţii CJA.
Şi o înţepătură politică
Într-o declaraţie dată de Iustin Cionca, acesta nu s-a putut abţine să nu arunce şi o „săgeată” politică, cunoscut fiind faptul că primarul din Moneasa este de altă culoare politică decât şeful Judeţului „Suntem mereu întrebați ce face Consiliul Județean pentru Moneasa. Iată, modernizează peste 90 km de drum, de la Arad la Moneasa, să se ajungă în condiții bune în stațiune. Dar ce găsesc arădenii în stațiune depinde deja de Primăria Moneasa, nu de noi. Eu vrea să vă spun că asfaltările au ajuns și în satul Buhani, între Sebiș și Moneasa, un sat cu 176 de locuitori. Niciunul dintre locuitorii din Buhani nu își mai amintește când a văzut asfalt proaspăt pe strada principală, așa cum se întâmplă chiar astăzi! Consiliul Județean modernizează tot drumul de la Arad la Moneasa din fonduri europene, cu excepția câtorva kilometri, între Buteni și Sebiș, pe care i-am realizat deja din fondurile Consiliului Județean”, a spus Cionca.
Şi banii
Dacă vorbim despre sume, modernizarea drumului Arad-Şiria-Pâncota costă aproximativ 72 de milioane de lei, fondurile venind de la Uniunea Europeană. Mai departe, lucrările de modernizare ale drumului Pâncota-Târnova-Buteni costă aproximativ 48 de milioane de lei, banii venind, şi în acest caz, de la Uniunea Europeană. Dacă vorbim despre drumul Bârsa-Sebiş-Moneasa-limită de judeţ Bihor, lucrările au o valoare de 55 de milioane de lei, fondurile fiind asigurate de Guvernul României, prin Programul Naţional de Dezvoltare Locală.
FOTO: A.G.
Trimite articolul
XEste foarte bine ceea ce se face,și este de salutat initiativa si demararea lucrarilor .Însă aceasta e datoria legala a administrației județene, de ăsta sunt plătiți cu salarii (prea grase),fără sa mai punem la socoteala parandaratul.Ce ar fi dacă și vatmanii sau gunoierii s-ar lauda în fiecare zi cu ceea ce fac pentru salarii modeste ? Un pic de modestie nu ar strica,chiar dacă e vorba de politruci.Becali ar spune smerenie,dar mizerabilii nu au așa ceva.
-
Si cand ai vazut tu stimbile “Apreciere” smerenie vreodata la Becali?????? Prost exemplu ti-ai ales!!!! Sau esti urmaritor fidel al postului ROMANIA TV!!!!
Sa speram ca acest drum nu va vedea tiruri incarcate cu lemne . Cand e drumul bun turiștii taie pădurea. Trăim în România și avem datoria să fim suspiciosi.
-
Nu stiu daca tiruri cu lemne vor fi, dar din cele cu balast, CARE VOR DISTRUGE DIN NOU DRUMUL, sigur vom vedea, din pacate!
Pacat ca nu se pune acceant pe calitate, se investesc bani multi pe drumuri care cica se fac de la zero, dar sunt toate valurite.
Presa trebuie sa mearga intre Pancota si Tarnova sa vada si sa pozeze felul cum se lucreaza. Asfaltul nou turnat este in valuri, deja au aparut decupaje in asfaltul turnat acum 3 saptamani, nu sunt santuri facute, apa se aduna la fundatia soselei. Se vede ca acel constructor nu are experienta si utilaje.
Bataie de joc pe bani publici.
-
Marc, dar asta este standardul lucrarilor publice din Arad. Calitate proasta pe sume colosale. Firme de cacao care incaseaza milioane… Si asa frumos peste maxim 1 an incep lucrarile de renovare si iarasi se sifoneaza sume imense si tot asa mai departe. Un labirint fara iesire… Astai tarisoara noastra de lumea a treia daca nu a patra….
Bravo, foare tare, in sfarsit dupa zeci de ani v om avea si noi un drum circulabil o vreme….
Suntem tari… Hai sa ne batem cu s… in piept ce realzari avem , inante de alegeri, evident… Un drum circulabil catre singura statiune din judet trebuia sa fie gata de 30 de ani . ….Realizati cand spuneti 30 de ani ??? Este o jumatate de viata
-
Dar de ce nu era acuma 35 de ani circulabil la standarde supereuropene cand circulam cu tractorul si cu straful prin Romanica)tovarase Marcel??? DE CE trebuia de acuma fix 30 de ani?????
Vorbe goale în an electoral! Județul Arad are cele mai proaste drumuri din toate câte am parcurs în ultimii 5 ani. Județe mult mai sărace din țară au drumuri județene mai bune decât Aradul. Când vii dinspre Oradea/Tinca spre Beliu-Sebiș, drumul e nou, ca în palmă până treci de semnul de intrare în județul Arad, unde cazi 10 cm și încep hâtoapele. Pe traseul Lipova-Timișoara, la fel.
Pe traseul Arad-Horia, îți vine să-ți iei mașina în brațe și să mergi pe jos. Pe porțiunea Șiria-Pâncota, poți circula decent doar pe mijlocul drumului, pe margine ai șanțuri în asfalt. Mâsca-Târnova-Luguzău e imposibil de practicat. O tristețe infrastructura rutieră arădeană, iar oamenii se complac și continuă să-i voteze pe nemernicii de la conducere.