Un drum care a fost finalizat în anul 1968 la nivel de piatră spartă va vedea, în sfârşit, asfaltul. Este vorba despre drumul judeţean 572 Lipova-Șiștarovăț-Cuveșdia-limită de judeţ Timiş. Reprezentanţii Consiliului Judeţean Arad au semnat, miercuri, contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare, un proiect în valoare de peste 40 de milioane de lei. Drumul, lung de peste 22 de kilometri, va fi modernizat de asocierea de firme Sylc Con Trans – Bauplaning, iar finanţarea vine de la bugetul judeţului. Totuşi, lucrarea este cuprinsă şi pe lista de rezervă pentru finanţare prin POR 2014-2020, dar este greu de crezut că se va înscrie la fonduri europene nerambursabile.
Din nou, birocraţia
Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad, a prezentat o scurtă cronologie a piedicilor birocratice care au întârziat proiectul: ,,În ianuarie 2020, Consiliul Județean Arad demara procedura pentru modernizarea acestui drum județean. Și aici a intrat în joc tăvălugul birocratic românesc. Am avut cinci contestaţii la Bucureşti şi patru plângeri la Curtea de Apel de la Timişoara. Aşa ceva este fără precedent. La 11 februarie 2020 am publicat anunțul de organizare a licitației deschise la nivel european, așa cum ne obligă legea, având în vedere valoarea proiectului. În 17.03.2020 au fost deschise cele șase oferte depuse inițial. Din acel moment, au urmat un an și jumătate de procese, contestații, la Timișoara și la București, până când am ajuns la semnarea acestui contract. Aceste piedici au întârziat proiectul cu 533 de zile. Chiar și în acest moment există pe rolul instanței de la Curtea de Apel Timișoara o plângere depusă de una dintre firme, dar cum Ordonanța 3 a modificat Legile 98 (Legea Achizițiilor Publice), 99 (Achizițiile Sectoriale), 100 (Concesiunile) și 101 (Căile de Atac), și ni s-a permis să semnăm contractul și să începem lucrarea, am profitat de modificările aduse şi am semnat astăzi”.
Trimite articolul
XDar sper sa fiw facut si la ‘subsol’, nu dupa 4ani sa fie valurilw Dunarii, apoi marcat conf normelor, si scurgerile… sa nu se surpe la prima gheață.., etc. Ca firmele ‘de casă’ cam fenteaza execuția ‘la boloboc’…
-
care ”subsol” ca tot drumul este in panta fiind pe deal Ai fost in viata ta pe la Cuvejdia ? nu cred !
postezi din auzite sau din obisnuinta de a critica
ori ce si ori unde….hai pa!-
Localnicule, “subsol” adica fundatia drumului. Mai clar, sa nu toarne asfalt peste pamant ci sa bage niste piatra in fundatie. Exemplu: limita de judet Arad-Timis pe ruta Lipova-Timisoara.
-
Ioane,mai be(a) și o țâră lapte,să te… PRINZI și tu !!!
-
Baciule, io am impresia ca laptele matale e apă chioară, că vad ca la matale nu se prinde nimica: nici logica și nici gluma.
Lasa-l pe Ion, ca a lui se vede că-i mai de calitate: el s-o prins de mult, cu mult înaintea matale… 😉
-
-
nu exista ”subsol” la asemenea lucrare
exista doar ”fundatie” , folosesti termeni ca la CAP
Intreaba un inginer de la drumuri si te lamuresti.-
Era o metafora. Ironica , evident
-
-
-
In locul d-lui Iustin Cionca nu m-aș fi grăbit să semnez. As fi așteptat constructorul sa termine Arad-Siria, că sa vedem ce poate!
Până acum n-am văzut mare lucru….