ARAD. A trecut mai puţin de un an de la momentul la care drumul judeţean care face legătura între satul Sânpetru German şi limita cu judeţul Timiş a fost modernizat. Lucrarea a fost una făcută de la zero, pe un drum de pământ, iar conducerea Consiliului Judeţean Arad anunţa că, odată cu realizarea acestui drum, va apărea o nouă legătură între judeţele Arad şi Timiş. Contractul, în valoare de aproximativ 11 milioane de lei, a fost câştigat de firma Inteco Holding, şi presupunea modernizarea celor şapte kilometri de drum aflaţi pe teritoriul judeţului nostru.
În 2019 au demarat lucrările, iar finalizarea lor a fost consemnată anul trecut. Drumul a fost recepţionat, iar CJA l-a preluat în administrare. La mai puţin de un an distanţă de la recepţie, şoseaua nouă este „ciuruită”. Zeci de gropi au apărut pe asfaltul proaspăt turnat, iar şoferii (puţini) care circulă pe aici au început să facă haz de necaz, spunând că cei doi centimetri de asfalt turnat peste stratul de piatră nu aveau cum să reziste mai mult de un an.
Şi, într-adevăr, imaginile surprinse pe noul drum lasă să se înţeleagă că stratul de asfalt este foarte subţire. Asta, în condiţiile în care acolo trebuia să avem două straturi de asfalt, unul de bază şi altul de uzură.
În garanţie
Contactaţi pe marginea acestui subiect, reprezentanţii Consiliului Judeţean Arad spun că lucrarea este încă în garanţie, iar toate reparaţiile vor fi suportate de constructor, din buzunarul propriu. Întrebat dacă aceasta este soluţia, ca lucrările aflate în garanţie să fie peticite, iar la finalul perioadei de garanţie să rămânem cu un drum distrus, denivelat de la atâtea cârpeli, preşedintele CJA, Iustin Cionca, a declarat:
“nu asta este soluţia, este clar. Dar ne întoarcem din nou la discuția referitoare la tonajul maxim permis pe drumurile judeţene. Constructorul spune că pe acolo circulă utilaje foarte grele şi camioane încărcate peste limită. Trebuie să avem discuţii foarte serioase şi cu agricultorii din zonă pentru a încerca să stopăm acest fenomen. Nu este normal ca noi să modernizăm drumurile, iar alţii să nu respecte legislaţia privind tonajul pe şosele”.
La rândul său, Răzvan Cadar, vicepreşedintele instituţiei judeţene, cel care răspunde de şoselele Aradului, spune că “trebuie să identificăm de unde apar aceste probleme. Am avut mai multe lucrări care, în faza de construcţie şi până la finalizare, respectau toate standardele, iar apoi cedau. Proiectanţii spun că respectă standardele, constructorii spun că lucrează conform proiectului, diriginţii de şantier spun că lucrarea este conformă. Totuşi, ulterior, uneori chiar foarte repede, apar tot felul de probleme. Pe viitor, vom face controale inopinate şi la faza de proiectare, la fel cum facem acum pe faza de execuţie. Poate că problemele apar din proiectare. Trebuie să găsim o soluţie”.
Totuşi, până când autorităţile vor identifica modul în care pot să verifice calitatea lucrărilor de la documentaţie şi până la recepţie, vom continua să ne “lovim” de astfel de anomalii ca şi pe drumul Sânpetru German-limită de judeţ Timiş: drumuri noi-nouţe care nu rezistă nici măcar un an de zile.
Trimite articolul
XAsfaltul este fără conservanti😂trebuie consumat,, explorat,, rapid altfel își pierde gustul.
La fel este intre Maderat si Tarnova….
Tara de hoți.
Superb, nici că se putea să arate altfel, spune PNL și trage apa!!!
Un exemplu clasic de dat vina pe altcineva. Noi suntem buni, noi am facut, altii sunt vinovati. Da ma dobitocilor, si prafu de pe mobila e mai gros ca asfaltu ala, se duce si daca treci cu trotineta Si mai aveti tupeul jegos asa spuneti ca si pe viitor mai vedem dinastea, ca si cum Bai fraierilor obisnuiti-va cu asa ceva. Cel mai important ca toata lumea stie unde se afla restul de asfalt, s-a transformat in ziduri de vile si masini scumpe ca doar fiecare trebuie sa traiasca