ARAD. În data de 28 ianuarie anunţam faptul că pasajul la nivel de trecere cu calea ferată din zona CET, de pe centura Aradului, a cedat. La vremea respectivă, potrivit declaraţiilor reprezentanţilor CFR, cei care s-au ocupat de reparaţia pasajului care a cedat din cauza vechimii şi a materialelor proaste, spuneam că cei de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) ar trebui să se ocupe de reparaţii. Însă Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Timişoara (DRDP) a luat atitudine faţă de materialul publicat în ziarul nostru şi s-a disculpat, arătând, totodată, cu degetul către CFR.
„În articol se face referire la defecţiunile apărute la pasajul de trecere la nivel cu calea ferată, situat pe DN 7, centura de ocolire a municipiului Arad, km 546+465, autorul articolului precizând că lucrările de remediere intrau în atribuţia SDN Arad. Menţionăm că, potrivit prevederilor legale privind regimul drumurilor, deținătorii de construcții, amenajări, accesuri, instalații sau orice alte obiective amplasate în zona drumului public sunt obligați să execute revizia periodică și repararea acestora, pentru a asigura estetica, protejarea drumului și siguranța circulației. Prin urmare, proprietarul căii ferate, în cazul de față S.N.C.F.R, are obligația prin lege să remedieze defecțiunile apărute la pasajul menționat în articol”, spun cei de la DRDP.
Aceştia ne-au mai informat că, la modul concret vorbind, bucata de drum aflată chiar între liniile de tren aparţine CFR, iar drumul aflat în exteriorul liniilor aparţine DRDP. Practic, o bucăţică mică din lege pune doi proprietari pe acelaşi drum. Doar că unul are sute de kilometri (DRDP), iar celălalt are câţiva metri (CFR).
Informează şi restricţionează
Cei de la DRDP ne-au mai spus că, în situaţii de genul acesta, direcţia de drumuri, în calitate de administrator al şoselei, are doar obligația de a institui doar restricții de circulație, în baza documentației depuse de administratorul căii ferate, avizată de poliția rutieră, în paralel cu informarea participanților la trafic privind situația circulației rutiere pe sectorul în cauză.
S-a rupt pasajul
Săptămâna trecută muncitorii CFR au intervenit de urgenţă la pasajul la nivel cu trecerea de cale ferată din zona CET. Dalele de cauciuc ale acestui pasaj au cedat din cauza vechimii şi a traficului intens. Practic, respectivele dale s-au rupt, locul lor fiind luat de nişte gropi imense. Şoferii care treceau peste calea ferată riscau în orice moment să rămână suspendaţi cu maşinile. Aşa că cei de la CFR au venit cu o soluţie de compromis, una temporară: au astupat găurile din pasaj cu nişte dale de beton. Însă acestea nu vor putea susţine foarte multă vreme circulaţia infernală de pe centură.
Citiți principiile noastre de moderare aici!