Până la Tribunal este dispus să meargă Radu Berceanu cu proiectantul şi executantul lucrărilor de reabilitare de pe drumul naţional 79 – Arad-Oradea, despre care susţine că a executat prost 20 de kilomteri de drum. Ministrul Transporturilor crede că firma trebuie să refacă acest tronson pe cheltuiala sa, în caz contrar fiind dispus să rezilieze contractul. Până la judecată cu firma care s-ar putea să nu dorească să execute astfel lucrarea, fără o nouă finanţare de la stat, drumul e, încă, lung, deşi gropile în carosabil sunt cu sutele, accidentele cu zecile, iar plângerile aşijderea.
Ministrul a declarat, însă, la Arad, că firma care a făcut greşit lucrările de modernizare a DN79, pe o distanţă de 20 de kilometri, dă vina pe studiul de fezabilitate întocmit la comanda ministerului, studiu în baza căruia s-a făcut proiectul.
“Noi am avut un studiu de fezabilitate pe care firma Astaldi l-a acceptat şi a făcut proiectarea cu o soluţie tehnică care s-a dovedit că nu a pus-o în operă cum trebuia. Au pus un strat de grosimea care trebuia, dar nu de amestecul care trebuia. Trebuia să pună piatră spartă cu argilă, dar 80 la sută este argilă şi doar 20 la sută este piatră, trebuia să fie cu totul şi cu totul altceva”, a precizat Berceanu.
Acesta a mai sus că, în cazul lucrărilor de modernizare de pe DN 79, contractul vizează şi proiectarea şi construcţia, “deci cel care câştigă trebuie să şi proiecteze şi să şi construiască”.
A cui e vina?
“Acum se încearcă pasarea vinovăţiei. Ei susţin că proiectul ar fi fost greşit pentru că studiul de fezabilitate ar fi fost greşit. Oricine este de vină în afară de ei”, a explicat situaţia Berceanu. “Toţi constructorii trebuie să se înveţe că ceea ce a fost mai demult, când greşea constructorul şi plătea beneficiarul, s-a terminat. Dacă vor să schimbe soluţia, suntem de acord, dar în banii lor, cei alocaţi acestei lucrări. Sigur că este neconvenabil pentru ei, care au făcut vreo 20 de kilometri prost”, a fost concluzia oficialului din Bucureşti.
Banii şi amenzile
Reabilitarea DN 79 a început în luna august 2009 şi trebuia finalizată în doi ani. Din cei 115 kilometri de drum doar 20 au fost asfaltaţi… şi aceia prost. Costul lucrării se ridică la aproximativ 70 de milioane de euro, dar între timp firma constructoare a fost nevoită să plătească patru milioane de lei pe post de amendă de la drumari pentru gropile din asfalt.
“Au greşit, trebuie să plătească. Dacă se încăpăţânează, putem ajunge în justiţie”, Radu Berceanu.
A.D.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!