Suntem bătaia de joc a celor care ne conduc. Asta nu mai este un secret. Însă este frustrant să asişti aproape zilnic la diferite lucruri care confirmă acest fapt. În speţă, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara şi firma care, în teorie, ar trebui să repare drumul Arad-Oradea, pe bucata aflată pe teritoriul judeţului nostru. De patru ori au încercat cei de la Viarom Construct să repare drumul anul acesta, dar în zadar. Fiecare reparaţie a ţinut câteva săptămâni, după care gropile au reapărut, iar şoferii au trebuit din nou să facă jaloane printre ele. Ultima astfel de reparaţie ratată a avut loc în toamna acestui an. La numai două săptămâni distanţă de la cârpelile făcute de cei de la Viarom, plombele au cedat, iar şoseaua, din una dintre cele mai bune din întreg judeţul, a ajuns un drum „ciuruit” de gropi şi cratere. Şoferii se plâng că starea drumului îi loveşte direct în buzunare, autoturismele lor „vizitând” tot mai des service-urile auto pentru lucrări la sistemele de direcţie sau reparaţii ale roţilor.
La începutul lunii decembrie, când am semnalat acest lucru, cei de la DRDP Timişoara anunţau faptul că lucrările de reparaţii se află în garanţie, iar Viarom va reface reparaţiile gratuit. La acel moment, aveam şi un termen pentru finalizarea celei de a cincea ture de reparaţie: 15 decembrie. Cum acest termen tocmai a fost depăşit, am solicitat din nou informaţii de la DRDP, ţinând cont de faptul că şoferii se plâng în continuare de starea drumului. Am rămas consternaţi să aflăm că cei de la firma Viarom, cu toate că aveau un termen limită pentru repararea reparaţiilor, nu au mişcat niciun deget pe motiv că vremea e proastă, că noaptea îngheaţă, iar ziua pot apărea precipitaţii. Drept urmare, societatea a solicitat o derogare de la termen, până în momentul în care condiţiile meteorologice vor permite efectuarea reparaţiilor. Mai pe scurt, până va fi cald şi soare. Când vor fi acoperite gropile de pe Arad-Oradea? Nu se ştie nici măcar cu aproximaţie. Poate că la primăvară. În tot acest timp, însă, şoferii care circulă pe această şosea sunt nevoiţi să facă slalom printre cratere sau să intre din plin în gropi, dacă traficul nu permite ocolirea lor. Oricare dintre aceste variante sunt, însă, riscante. În tot acest timp, angajaţii de la DRDP, care ar trebui să ia măsuri în astfel de situaţii, stau în birourile lor călduţe şi se fac că nu văd starea drumurilor pe care le administrează.
Neted în Bihor
Dacă partea din judeţul Arad a DN 79 este sub orice critică, nu acelaşi lucru se poate spune despre acelaşi drum de pe raza judeţului Bihor. Imediat cum trecem pe teritoriul judeţului vecin, drumul este neted ca în palmă, iar acolo reparaţiile sunt executate ca la carte, gropile şi denivelările lipsind cu desăvârşire de pe partea carosabilă. Drumul din Bihor este, însă, în administrarea DRDP Cluj, o instituţie care pare mult mai interesată de starea şoselelor decât „sora” ei, DRDP Timişoara.
Trimite articolul
XBun si daca DRDP nu ia masuri nu ar trebui sa ii traga cineva la raspundere??Dar cine?PNL-ul in Arad are cu totul alte preocupari.Votatii in continuare sau stati acasa la alegeri ca e acelasi lucru si o sa iasa tot ei!
Este inacceptatbil ce se intampla cu acest drum, sincer nu cred ca a mai fost in starea asta de dinainte de 1989.
Noaptea este foarte dificil sa feresti gropile, masinile au mult de suportat si pe noi ne arde la buzunare, timp si nervi pierduti prin service-uri.
Cred ca situatia trebuie tratat mult mai aplicat, cu chemari in instanta si plata de daune.
O firma de avocatura ar trebui sa invite pe cei intersati si pagubiti sa faca demersuri pentru a recupera daunele si nu numai. Sa faca o procedura simpla si clara cu pasi de urmat.
Ar fi foarte util.
Pana nu vor fi arsi la bani o sa se pi—- pe noi in continuare.
Felicitari domnilor ziaristi pentru ca ati semnalat starea,, reperatiei” deoarece intradevar este o bataie de joc cum a fost facuta lucrarea(sa pus bitum recece si nu a facut priza)Mai bine lasau drumul asa cum a fost si astupau numai putinele gauri,
Dacfa reparatiile ulterioare se vor face tot cu magiun, in loc de asfalt, tot asa va arata in cateva saptamani. Nimeni nu solicita Buletin de amaliza al asfaltului, dat de un laborator neutru, acreditat ? Se dau bani, numai asa, pe ochi frumosi ?
Mai trist este faptul ca drumul pana inainte de reparatie era bun sau mult mai bun. De aici reiese clar faptul ca daca nu miscau/stricau, nu incasau. Coruptia e la un nivel fara precedent si ei se lauda saptamanal ca dau amenzi si au actiuni care ii afecteaza pana la urma doar pe unii si de obicei pe aceeasi, pe cei mai putin norocosi adica pilosi/acoperiti. Iesiti la.vot si anulati-l daca alta solutie nu avem.
bun gasit tuturor!felicitari pt articol!ar trebui sa ii facem de ras si sa protestam pt cei care administreaza si intretin aceste drumuri!bataie de joc in toata regula acest drum care a fost bun si impecabil!nu trebuia facuta nici o lucrare,nici o reparatie la acest drum atata timp cat era perfect.5 lucrari de reparatie,jenant si penibil!doar scuze si vorbe inutile pt incompetenta sau rea vointa,nu este lucrare de intretinere.este distrugere!inca o data felicitari Aradon pt articol!inca o data rusine pt halul in care v ati batut joc de acest drum si de masinile noastre!doar scuze…..nu putem,vremea,etc,dar la distrus santeti foarte buni!ruuuusineeeeee!dovada?continuarea acestui drum national in jud Bihor!
E minunat ca le repara gratis desi au trecut doar cateva luni de la acea “reparatie” inutila, drumul fiind foarte OK inainte….ore si ore pierdute in traficul blocat….daca vor sa il repare sa o faca noaptea ca in tarile civilizate…
Pe cand cineva va muta acele balize absolut inutile de la giratoriul cu Sanleani si vor aparea 2 benzi de circulatie ???
În Bihor se poate, aici nu se poate nimic. Au ajuns deja arădenii sa mearga și la spitale deja la Oradea… la ștranduri, târgul de Crăciun nu mai vorbesc, am fost și eu de mai multe ori la Oradea la târg, decât la cel de aici… Nu ma mira ca deja preturile apartamentelor din Salonta, încep sa le depășească pe cele din Arad… pana și la Salonta fac aquapark…