Agenţia de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (APDRP) asigură implementarea tehnică şi financiară a Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR).
În primul rând fermierul trebuie să realizeze un proiect de investiţii, care să respecte toate criteriile şi condiţiile de eligibilitate, pentru ca acesta să fie acceptat pentru finanţare şi, astfel, beneficiarul proiectului să poată demara realizarea investiţiei. Ulterior, în urma efectuării parţiale sau integrale a investiţiei, acesta va solicita APDRP decontarea cheltuielilor efectuate.
Termeni de rambursare
Beneficiarul poate opta pentru plata finanţării nerambursabile în maximum cinci tranşe. Termenul de rambursare a cheltuielilor eligibile aferente unui dosar Cerere de plată este de maxim 90 de zile calendaristice de la data la care Cererea de plată este înregistrată la sediul Oficiului Judeţean al APDRP. Beneficiarul va comunica Agenţiei contul deschis la instituţia financiară creditoare. APDRP va rambursa direct în contul beneficiarului deschis la instituţia financiară creditoare sumele reprezentând cofinanţarea contribuţiei publice a proiectelor.
„Beneficiarul trebuie să depună la Oficiul Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit (OJPDRP) Declaraţia de eşalonare a depunerii Dosarelor Cererilor de Plată în maxim 30 de zile de la avizarea primului dosar de achiziţie. Dosarul Cererii de Plată se depune de către beneficiar la OJPDRP la care a depus şi Dosarul Cererii de Finanţare”, completează directorul OJPDRP Arad, Arsenie Handra.
Etape pe parcurs
Pe parcursul implementării investiţiei, la fiecare tranşă de plată se va calcula valoarea plătită în euro şi în lei la cursul Băncii Centrale Europene (BCE) din penultima zi lucrătoare a lunii precedente efectuării plăţii, astfel încât la ultima tranşă de plată valoarea sumelor rambursate acestuia să nu depăşească valoarea în euro şi în lei prevăzută în Contractul de finanţare.
JA-A.P.
Citiți principiile noastre de moderare aici!