Neînţelegerile dintre două firme private, respectiv cea care a întocmit documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie (DALI) şi cea care întocmeşte acum proiectul tehnic (PT) au dus la un blocaj total în ceea ce priveşte singurul drum care merge spre Staţiunea Moneasa, respectiv segmentul Bârsa-Sebiş-Moneasa-limită de judeţ Bihor. În cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală, Consiliul Judeţean Arad a primit aprobarea pentru modernizarea acestui drum pe fonduri guvernamentale. Asta se întâmpla încă de anul trecut. Autorităţile judeţene s-au mobilizat şi au început să întocmească documentaţiile necesare, dar şi să liciteze execuţia lucrărilor. Totul a decurs conform planului, inclusiv semnarea contractului pentru realizarea lucrărilor, firma care a câştigat licitaţia fiind Sylc Con Trans, care a luat în asociere altă societate care să realizeze proiectul tehnic. Şi de aici au început problemele. Studiul DALI era deja întocmit şi propunea soluţie tehnică. Însă firma proiectantă este de părere că acea soluţie nu este una potrivită.
Cu toate că au existat mai multe negocieri între cele două părţi, nu s-a ajuns la un numitor comun. Niciuna dintre acele firme nu vor să lase nimic de la ele, nu vor să caute o soluţie comună, iar întregul proiect de modernizare stagnează din acest motiv. Interpelat pe marginea acestei probleme, administratorul societăţii Sylc Con Trans, Bogdan Faur, spune că lucrările nu pot începe până în momentul în care proiectul tehnic este finalizat. „Nu suntem noi de vină că proiectul tehnic nu este gata”, a spus Faur. Însă acesta omite faptul că firma pe care o reprezintă este liderul de proiect, care a câştigat licitaţia. „Încercăm medieri între cele două firme, pentru că acest conflict ţine pe loc proiectul. Constructorul este pregătit să intre în şantier, noi chiar speram că în luna august vor începe lucrările. Din păcate, neînţelegerile nu au fost rezolvate”, a spus şi Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad.
În pădure
Se pare că problemele de pe acest drum apar în pădurea aflată între Moneasa şi limita cu judeţul Bihor, acolo unde ar urma să se termine partea noastră de drum. Zone din pădurea Monesei sunt parte din situl Natura 2000, iar reglementările de mediu sunt drastice acolo. Totuşi, soluţii ar exista. Numai că trebuie făcute anumite compromisuri. Pe care nu vrea să le facă nimeni. „Am solicitat Ministerului Dezvoltării să ne permită să începem lucrările de modernizare între Bârsa şi Moneasa, acolo unde proiectarea este deja finalizată, iar zona cu probleme, respectiv cea dintre Moneasa şi limita cu judeţul Bihor, să fie realizată ulterior, după finalizarea proiectului tehnic. Din păcate, nu am găsit înţelegere, iar ministerul ne-a transmis că lucrările nu pot începe până în momentul în care nu se finalizează întreg proiectul tehnic, pentru tot drumul”, a mai spus Cionca.
La judecată?
Preşedintele CJA a spus că, în cazul în care cele două societăţi care se ocupă de documentaţie, respectiv Blauplaning SRL, care a făcut DALI, şi Dromcons SRL, care întocmeşte proiectul tehnic, nu vor ajunge la un numitor comun, cel mai probabil se va ajunge la judecată. „Dacă nu se înţeleg, cele două firme ar putea ajunge la proces. Dar nu ne dorim acest lucru, pentru că asta ar înseamna noi întârzieri. Însă doar aşa s-ar putea reglementa”, a mai spus Iustin Cionca. Practic, spune preşedintele CJA, un judecător ar putea deveni, dintr-odată, inginer de drumuri şi ar putea stabili care soluţie tehnică dintre cele două este mai potrivită.
Şi cu Enelul
De parcă neînţelegerile dintre cele două firme nu ar fi destule, şi Enel creează întârzieri la această lucrare. Firma de electricitate nu a dat încă toate avizele necesare pentru demararea modernizării drumului Bârsa-Sebiş-Moneasa-limită de judeţ Bihor.
Trimite articolul
XZone din pădurea Monesei sunt parte din situl Natura 2000, iar reglementările de mediu sunt drastice acolo. De aceea se defrișează în draci. Versantul sudic al Izoiului este deja ras pe jumătate. Dacă ești turist pe dealurile din jurul stațiunii, inevitabil te întâlnești cu bravii tăietori de lemne, care-ți vor arunca priviri piezișe. Zilnic coboară din Moneasa zeci de camioane cu lemne, dar mai ales sâmbetele, duminicile, preponderent după lăsarea întunericului. Repararea drumului Bârsa – Moneasa doar le-ar netezi, la propriu, drumul acestor eroi spirituali ai neamului. Că doar noi nu ne vindem țara, o dăm pe nimic. Evident, perfect legal.
Mi-e efectiv greața de acest consiliu judetean Arad. Acum ca au primit bani de la Guvern, ca de bani europeni nici nu au auzit, cu firmele lor de casa se kka pe ei. Toti cei care ii votati pe acesti galben-portocalii, sa va spalati pe cap cu ei, la alegere pentru cei care au si al doilea cap-de cel de la mijloc e vorba.
sergiulica balcea, demisia incopmpetentule!!
de minsciuni ne-0am saturat, de nimic nu esti in stare.
acum te visezi primar la ordinele imparatului.
o sa ramai cu visul, in arad nu ai demostrat nimic!!