ARAD. Nici când vor să modernizeze drumurile, instituţiile statului nu sunt lăsate. Un proiect finanţat prin PNDL şi care se referă la modernizarea drumului judeţean de pe relaţia Bârsa-Moneasa-limită de judeţ Bihor este afectat de o sentinţă judecătorească în baza căreia modernizarea este efectiv oprită la intrarea în pădurea Monesei. Totul, pentru că drumul din pădure ar aparţine celor de la Romsilva, şi nu ar fi drum judeţean. Ceea ce este greu de înţeles este de ce Romsilva ar refuza asfaltarea unui drum forestier, de pământ, pe care nu se poate circula. Cert este că modernizarea se va opri în Moneasa. „Instanţele de judecată au stabilit că respectivul drum aparţine de Romsilva, şi nu este al Consiliului Judeţean Arad. Asta deşi noi avem documente care atestă faptul că respectivul drum este al nostru”, ne-a explicat Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad.
„Proiectul de modernizare a respectivului drum a fost depus pe PNDL şi a primit finanţare de la Ministerul Dezvoltării. Nici măcar nu puteam depune proiectul dacă nu aveam toate documentele care să ateste dreptul de proprietate al Consiliului Judeţean asupra drumului. În urmă cu doi ani de zile, Consiliul Judeţean Arad avea inclusiv CF pe drumul respectiv. Instanţa a decis, însă, să anuleze documentele noastre şi a stabilit că drumul este al Romsilva”, a completat şi Răzvan Cadar, vicepreşedintele CJA. „Romsilva a întabulat drumul după emiterea sentinţei definitive. Practic, până atunci, pe acte, drumul era al nostru, nu al lor. Acum judecătorii au stabilit că este al lor, nu al nostru”, a mai spus Cionca.
Promisiuni goale
De aproximativ doi ani de zile, de când a apărut aşa-zisa problemă a proprietăţii asupra drumului forestier din pădurea Monesei, care face legătura cu judeţul Bihor, reprezentanţii Consiliului Judeţean Arad au solicitat Guvernului emiterea unei hotărâri în baza căreia bucata respectivă de drum, lungă de 3,5 kilometri, să fie trecută, clar, în proprietatea CJA, iar instituţia judeţeană să întabuleze respectivul acces. De atunci, au fost făcute nenumărate promisiuni, dar nu s-a finalizat nimic.
„Am solicitat ajutorul Guvernului, am vorbit cu primul ministru, am vorbit cu miniştrii Dezvoltării şi Mediului, toată lumea ne-a promis că respectivul drum va fi trecut în administrarea noastră. Dar, din păcate, au fost doar vorbe goale. De doi ani de zile, nu reuşim să trecem în curtea noastră o bucată de drum pe care vrem să o modernizăm, nu să o ducem acasă”, ne-a declarat preşedintele CJA.
Drept urmare, Consiliul Judeţean Arad a decis modificarea proiectului de modernizare a drumului Bârsa-Moneasa-limită de judeţ Bihor şi să rămânem doar cu drum nou de la Bârsa şi până la Moneasa, până la limita comunei, spre Bihor.
„Ţinând cont de faptul că în proiect făceam referire la realizarea unui drum nou-nouţ, de la zero, prin pădure, pentru bucata respectivă de şosea aveam alocată suma de aproximativ 13 milioane de lei. Acum, pentru că instanţele au decis că drumul nostru nu este al nostru, ci al Romsilva, vom pierde aceşti bani. Sperăm doar să nu fim obligaţi să restituim statului suma pentru întreg proiectul. Asta ar fi o mare problemă”, ne-a mai spus preşedintele CJA.
Trimite articolul
XAcesta era “Transalpina” noastră de care tot am citit pe aici?
Este foarte simplu despre ce interese sunt la mijloc. Ar trebui verificate în regim permanent toată activitatea Romsilva de acum înainte, controale în acte, controale la tot ce înseamnă transport de lemn.
de 30 de ani tot taie aia padurea si nu lasa drum asfasltat sa nu vada lumea ce se fura
Lucrurile sunt foarte simple. Drum asfaltat -> circulatie crescuta -> perturbarea furturilor de lemne și smecheriilor Romsilva in zona. Ce e asa de greu de inteles?
Din cauza acestei Justititii, continuatorii celeilalte!!! treburile merg nasol in Romania Sute de vile si afaceri imobiliare in Austria, Italia, Elvetia, Spania, Franta, Marea Britanie si nu sunt Cautati de porci!
Imi place foarte mult la Moara cu Noroc,recunosc!Nu conteaza patronul si contextul si nu fac reclama ascunsa,merg maxim de 2-3 ori pe an,maxim!…As face pariu cu oricine,ca daca un Iotcu sau altcineva necontroversat sau amestecat politic ar fi avut pe la Dezna,Moneasa un asemenea ambient,ar fi existat demult cel putin drum “Express”..Aici este marea problema…Moneasa a devenit o infundatura de trista amintire,neinteresanta din toate punctele de vedere..Pacat,pacat,pacat!Nu mai este interesanta nici din punct de vedere de recreere,nici pentru pensionari si despre cantonamente sportive..nici vorba…Cat despre posibilitaea unor mici partii de schi sau sanius?..Himere…Sa plec dimineata cu copiii si sa ma intorc seara…Mai bine se mananca intre ei patronii…ce patroni?Dezbateri si contestatii..Noi,aradenii nu ne-am fi dorit partii de schi,de sanius,de lux,un 6-700 metri ar fi de ajuns pentru o simpla iesire repetaa…Un simplu Baby Lift,arhi-suficient…Nu lux,nu figuri..Un ceai cald,un langos la coborare,atat…Maxim 6-8 tunuri de zapada ar fi nevoie…Din pacate nu se vrea…Mai bine mergem un weekend la Arieseni…Aceia pot sa isi dezvolte ideile…Ei pot sa acceseze fonduri europene pe proiecte viabile,nerambursabile…Chiar si cazarile private exista,in ciuda Anaf-ului…Total depasiti si neinteresati…Nimeni si nimic…
De la REVOLUTIE pana azi, justitia s-a situat de partea banului……Iata ca dictatura justitiei din ”DEMOCRATIE” este mai periculoasa ,mai canceroasa ,mai distructiva ,corupta, decat cea din ceausism!!!!!! JUSTITIA& POLITICA ne-au dus la fundul prapastiei!!!!