ARAD. Şedinţă fără probleme a Consiliului Local, joi, când toate proiectele de hotărâre aflate pe ordinea de zi au trecut fără mare „tam-tam”. Totuşi, nu a fost o şedinţă ca oricare alta. Deoarece atenţia consilierilor a fost direcţionată către un subiect care nu se afla pe ordinea de zi şi care a reuşit să-i împartă, pe poziţii foarte clare, pe aleşii Puterii şi ai Opoziţiei.
Este vorba despre problema drumului de acces care se construieşte în imediata apropiere a blocului X42 din cartierul Aurel Vlaicu.
Problema a fost expusă deja cu puţin timp în urmă în paginile ziarului Jurnal arădean şi pe pagina web aradon.ro. Încă de atunci, vă relatam faptul că mai mulţi locatari din imobilul respectiv (două scări de bloc), ne-au contactat pentru a-şi exprima nemulţumirea legată de impactul puternic pe care îl are construirea drumului exact lângă imobil.
Joi, în CLM, reprezentanţii locatarilor din blocul X42 au venit pentru a-şi expune doleanţele. În esenţă, au cerut renunţarea la accesul auto şi transformarea lui în pietonal.
La vot
Luarea lor de cuvânt, însă, a fost oarecum pusă sub semnul întrebării de către aleşi încă de la bun început. Pentru că înainte de aprobarea proiectelor de pe ordinea de zi, consilierul PSD Marin Lupaş a solicitat preşedintelui de şedinţă să se aibă în vedere şi darea cuvântului reprezentanţilor locatarilor din blocul respectiv. De aici, a început o întreagă discuţie legată de situaţiile în care se pot accepta luări de cuvânt în CLM de către alte persoane decât consilierii locali. Până la urmă, secretarul Municipiului, Lilioara Stepănescu, a precizat că se poate supune la vot, după ce se parcurg proiectele de pe ordinea de zi, dacă persoanele respective să ia sau nu cuvântul. Cert este, că la finalul şedinţei, aleşii au votat „pentru” a asculta doleanţele locatarilor din X42.
Pietonal, nu acces auto
Aceştia au subliniat că acolo este nevoie de un drum pietonal, nicidecum de un acces auto. Au precizat că drumul va fi folosit ca și acces între Aurel Vlaicu şi cartierul Bujac, ceea ce va atrage un trafic intens la câţiva centimetri de bloc. Că de când au început lucrările, parcarea din spatele blocului este extrem de aglomerată, fiind deseori blocaje, iar locatarii sunt în imposibilitatea de a ieşi cu maşinile din parcare. A fost adus în atenţia aleşilor locali faptul că nu este vizibilitate în zonă, iar maşinile care vor folosi respectivul drum ar putea accidenta locatarii care folosesc uşa din spatele blocului.
Discuţii
Marin Lupaş a cerut arhitectului şef, Radu Drăgan, o părere avizată legată de solicitarea oamenilor. Radu Drăgan l-a informat că nu este familiarizat cu respectivul caz, dar: „voi studia Planul Urbanistic Zonal şi documentaţiile care au stat la baza autorizării magazinului Kaufland şi vă voi da un răspuns în cel mai scurt timp posibil”.
Ovidiu Moşneag, consilier PDL, membru în Comisia de Sistematizare, a subliniat: „drumul respectiv nu va putea fi drum de acces către Bujac! El va fi strict pentru riverani – dintr-un sens. Iar din celălalt sens, accesul va fi interzis.”
Citiți principiile noastre de moderare aici!