Referindu-se la drumul expres Arad-Oradea, un proiect major al Ministerului Transporturilor, Sorin Grindeanu a informat că licitațiile sunt în plină desfășurare.
„Pe primul lot s-a și terminat depunerea de oferte și sunt opt sau nouă companii care au venit la licitație”, a afirmat ministrul, adăugând că în curând vor fi anunțate și licitațiile pentru celelalte două loturi.
Ministrul a subliniat importanța strategică a acestui proiect, afirmând că România trebuie să își consolideze cât mai rapid legătura rutieră între nordul și sudul Europei. Traseul ar urma să includă drumul expres de 20 de kilometri dintre Borș II și Oradea, drumul spre Arad și continuarea pe Autostrada A1 până la Timișoara, cu o nouă autostradă planificată între Timișoara și punctul de trecere a frontierei Moravița.
„În felul acesta, cel mai scurt drum nord-sud Europa va străbate România. Dacă pierdem acest concurs, dacă pot să-l numesc așa, s-ar putea ca cei care vin din nordul Europei să aleagă rutele care vin de la Debrețin la Szeged și se duc spre Novi Sad, Belgrad și de la Belgrad în jos spre Salonic. Cred că interesul nostru național e să avem această rută rapidă. De aceea, și push-ul pe care-l fac colegilor mei de la CNAIR să nu cumva să treacă aceste proiecte într-o zonă secundară. Și, credeți-mă, și ca bănățean, am interes ca această axă Nord-Sud să fie făcută cât mai repede”, a concluzionat Sorin Grindeanu.
Avansează lucrările de electrificare a căii ferate Episcopia – Cluj-Napoca
Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit și despre proiectul de electrificare a căii ferate dintre Cluj-Napoca și Episcopia Bihor, finanțat prin PNRR, care înregistrează cele mai mari progrese pe teritoriul județului Bihor,. Acesta a subliniat, într-o vizită la Oradea, cu ocazia alegerilor din cadrul PSD Bihor, că loturile din Bihor sunt cele care avansează cel mai rapid, lucrările intrând deja în faza de execuție.
„Pe cele patru loturi finanțate prin PNRR, cele care merg cel mai bine sunt acestea de aici, de la dumneavoastră din județ. Se intră efectiv în faza de execuție”, a precizat Grindeanu. Proiectul include, printre altele, și dublarea liniei pe o distanță de aproximativ 14,8 km.
În contrast, ministrul a menționat dificultățile întâmpinate pe un tronson situat în județul Cluj, unde a fost necesară realizarea unui studiu geotehnic mai aprofundat, din cauza riscului de inundații.
„Au fost probleme pe unul dintre cele patru loturi și nu pe raza județului Bihor, ci mai încolo spre Cluj. Pe un anumit tronson a fost nevoie de un studiu mai aprofundat geotehnic, pentru că era zonă inundabilă. De aceea, acolo a existat o întârziere pentru acele lucrări, dar în rest este în fază de execuție. Sper ca lucrurile să meargă într-o viteză bună”, a explicat Grindeanu.
Investiția totală în reabilitarea și electrificarea liniei de cale ferată se ridică la 7,66 miliarde de lei, fără TVA, iar finalizarea lucrărilor este prevăzută pentru perioada 2026-2027. Totuși, ministrul nu a oferit un termen clar pentru debutul efectiv al lucrărilor în județul Bihor.
Sursa: Bihon.ro
Trimite articolul
XWow ce ceas fain are dom, ministru…!
-
Pacat ca nu mere bine… ca termenele de finalizare la autostrazi sunt de zeci de ani… asa patesti daca te iei dupa ceasul care sta. Acum e doar gargara de campanie electorala.
Grindi.. tu pupă și lustruiește inelul sistemului, grație căruia tu astăzi te crezi important !!! ești vag.