ARAD. Până la urmă, starea jalnică a drumurilor naţionale şi a autostrăzii din judeţul Arad, care au fost reparate de 4-5 ori în ultima perioadă, dar care sunt în continuare „ciuruite” de gropi, a dus la declanşarea unui control la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care are în subordine DRDP Timişoara, a decis să trimită compartimentul specializat din cadrul companiei care controlează activitatea instituţiilor din subordine. Potrivit informaţiilor pe care le deţinem, controlul s-a desfăşurat săptămâna trecută, urmând ca CNAIR să întocmească un raport cu neregulile descoperite la Regionala din Timişoara, dacă acestea există.
Dar de unde s-a ajuns în această situaţie? Încă din vara trecută, ziarul nostru a atras atenţia asupra faptului că firmele care se ocupau de lucrări de întreţinere şi reparaţii pe drumurile naţionale care trec prin judeţul nostru, dar şi pe autostrada Nădlac-Arad-Timişoara, şi-au bătut joc, efectiv, de lucrările pe care le-au executat. Indiferent că vorbim despre DN 7, DN 79 sau autostradă, reparaţiile executate au fost sub orice critică. Plombările nu au rezistat mai mult de câteva săptămâni, iar lucrările au fost reluate de câteva ori pe fiecare şosea menţionată mai sus. Însă nici după patru sau cinci intervenţii, reparaţiile nu au rezistat, indiferent că au fost realizate în plină vară sau pe perioada toamnei.
De fiecare dată când au fost interpelaţi pe acest subiect, cei de la DRDP Timişoara s-au „ascuns” după faptul că lucrările sunt în garanţie şi sunt refăcute gratuit de firmele PORR (care repară DN 7), Viarom (care repară DN 79) sau Drumuri şi Poduri Banat (firma care execută reparaţiile pe autostradă). În tot acest timp, cei de la Regională au omis un lucru: zecile de mii de oameni care nu au nevoie de scuze sau lucrări executate gratuit în garanţie, ci de drumuri decente, pe care să poată circula. De mai multe ori, şoferii care şi-au distrus maşinile în gropi au propus să se coalizeze şi să îi dea în judecată pe cei care administrează drumurile. În final, nu au mai făcut acest lucru, însă au continuat să vocifereze pe reţelele de socializare.
Şi afacerile directorilor
Un alt subiect dezbătut de ziarul nostru, subiect care a prezentat interes pentru cei de la CNAIR, se referă la afacerile pe care le au directorii din cadrul DRDP Timişoara. În cadrul unui material, am prezentat faptul că, deşi ar trebui să aibă grijă de drumurile naţionale şi de autostradă şi să supravegheze lucrările de reparaţii care se execută acolo, se ocupau de propria lor firmă de proiectare de drumuri, încheind o serie de contracte cu diferite primării din zona de vest a ţării. Totul, în timp ce, teoretic, erau la serviciu, la Regionala de Drumuri.
Se pare că seriile de nereguli referitoare la activitatea celor de la DRDP Timişoara l-au făcut pe directorul CNAIR, Cristian Pistol, să trimită oameni din cadrul compartimentului de control al companiei de la Bucureşti, pentru a verifica activitatea celor de la Timişoara. În cazul în care raportul de control va fi făcut public, vom prezenta măsurile propuse sau luate de către cei de la CNAIR.
Trimite articolul
XMai grav este ca se construiesc drumuri noi pe care nici macar nu se circula, Nadab-Socodor, Centura orasului Ch. Cris.
Sau dupa reparatie sunt mai rele ca inainte (DN 79, Arad-Oradea), ca sa trebuiasca refacute complet!?
Se stie si faptul ca desi de ani de zile este catastrofal DJ 794 (Misca-Berechiu), se repara degeaba de 3-4 ori pe an. De ce? Fiecare isi da seama… dar unii spun ca lucrarea nu se poate face inca si pentru ca a fost receptionata deja, acum cativa ani cand s-au facut 5 km de drum nou, din 21 km… Si acestea sunt doar cateva moduri de operare ale Clanului drumarilor.
Daaa…madam directoarea,e ‘fata mare’,incoruptibilă,cei din vama i-au mită o ciocolată Milka,un suc,o bere,o monedă(conform DGA),iar acolo în DRDP Tm,se fac afaceri pe bani serioși,contracte pentru diverse servicii,firmelor de casă,cu parandărăt și clientelei politice. Bravosss…👏
Nu numai cu lucrarea este problema. Calitatea asfaltului a fost confirmata pe probe prelevate de catre un laborator neuru ? Ma indoiesc. Daca umplerea gropilor se face cu un asfalt nerecomandat pentru traficul greu, atunci numai se raporteaza ca se lucreaza. Din pacate, asfaltul de calitate costa de trei ori mai mult, asa ca, de unde sa rezulte beneficiu mare ? De altfel, un ofertant serios, cere un pret serios si este automat eliminat din procedura de achizitie a serviciului. In plus, trebuie verificate lucrarile anterioare ale executantului, care sa confirme ca acesta este capabil sa indelineasca cerintele de calitate si sa respecte termenele. Daca nu este in stare, trebuie scos din procedura de licitatie.
Am o prolunere.Sa se afiseze pe portiunea de drum reparata sau refacuta si numele companiei care a lucrat.Asa ca pe viitor stim daca mai lucram cu compania respectiva sau nu.Asa vedem calitatea lucrarilor.