ARAD. Consiliul Judeţean Arad anunţă, în cadrul unui comunicat de presă, faptul că proiectul de modernizare a drumurilor transfrontaliere din județul Arad a fost primul de acest fel din România, remarcat și la Bruxelles, unde a fost dat ca exemplu de inițiativă transfrontalieră de coeziune socială.
„Deci, discutăm nu doar despre o investiție în drumuri, ci și despre un mecanism de solidaritate socială, cu efecte pe ambele părți ale graniței. În cadrul proiectului nu doar s-au modernizat 20,2 kilometri de drum. Alți 12,1 kilometri au fost construiți (sau sunt încă în construcție) de la zero”, concluzionează cei de la CJA.
În precedentul ciclu de finanțare prin Programul Interreg România-Ungaria, județul Arad a câștigat, pentru modernizarea drumurilor județene transfrontaliere, întreaga sumă alocată pentru opt județe de graniță, prin programul România-Ungaria: Arad, Timiș, Satu Mare, Bihor, Csongrád, Békés, Hajdú-Bihar, Szabolcs-Szatmár-Bereg.
„Este vorba de 13,89 milioane de euro. Lucrările au fost finalizate, iar astăzi se circulă pe drumurile județene din zona transfrontalieră în condiții de neimaginat cu câțiva ani în urmă. Proiectul strategic de cooperare al județului Arad cu județul Békés contribuie și la creșterea siguranței în trafic, prin crearea unui rute ocolitoare de bună calitate, care dublează DN 7 Arad-Nădlac și DN 79 Arad-Oradea, unele dintre cele mai tranzitate tronsoane de drum din vestul României. Asta înseamnă mai puțin timp petrecut în trafic, condiții mai sigure de călătorie și o soluție mai ecologică, prin reducerea timpilor și a distanței de deplasare”, se mai arată în comunicarea celor de la Consiliul Judeţean.
Investiția este integrată cu alte proiecte, realizate din diverse surse de finanțare: tronsonul Peregu Mare – Pecica și Turnu – Variașu Mic, Nădlac-Peregu Mare și Pecica-Turnu, Arad – Variașu Mic– Iratoșu, Dorobanți – Macea și Sânmartin – Grăniceri. Prin acest proiect populația localităților Curtici, Macea, Sânmartin și Socodor are acces la drumuri modernizate, dar investiția are și alte valențe.
Poli de dezvoltare
Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Județean Arad, declară:
„Investiția se încadrează în strategia Consiliului Județean Arad de a realiza o rețea de drumuri în zona de graniță prin care să fie potențat rolul de poli de dezvoltare locală al orașelor Nădlac, Pecica, Curtici, Chișineu-Criș, să se degreveze punctul de frontieră Nădlac prin redistribuirea traficului transfrontalier către puncte de frontieră alternative și prin care să se asigure legătura dintre DN 79 și punctul de frontieră Vărșand cu ocolirea orașului Chișineu-Criș. De 40 de ani nu s-a mai realizat nicio lucrare atât de importantă între Curtici, Macea și Sânmartin, pe drumurile transfrontaliere. Pe același traseu transfrontalier au fost realizate lucrările la centura orașului Curtici, care are lungimea de 7,3 kilometri. Valoarea investiției la centură se ridică la 4,1 milioane de euro. Șoseaua de centură este realizată de Primăria orașului Curtici, care este parteneră cu Consiliul Județean în proiectul de modernizare a unor drumuri transfrontaliere. Ne-am propus această investiție ca urmare a dialogului pe care Consiliul Județean Arad îl are cu mediul de afaceri. Am înțeles nevoia companiilor arădene pentru atragerea forței de muncă, în condițiile în care șomajul în județ este de sub 1%, iar orașele Sebiș, Sântana și Chișineu Criș raportează șomaj zero. Pentru angajatorii din județul Arad este necesară accesarea unor rezervoare noi de resurse umane, iar cea mai la îndemână este piața forței de muncă din Ungaria. Avem astăzi peste o mie de cetățeni maghiari care fac naveta zilnic la companiile din zonele industriale arădene. Dar necesarul și potențialul sunt mult mai mari”.
Pregătiri pentru Schengen
Tot Cionca a vorbit şi despre strategia luată în calcul, în momentul modernizării acestor drumuri.
„Consiliul Județean Arad a pregătit momentul aderării României la Spațiul Schengen prin proiectul transfrontalier în domeniul infrastructurii rutiere, pornind de la ideea conceptualizării granițelor, deci a faptului că libera circulație peste frontieră va fi la îndemâna oricui, neîngrădit. Chiar dacă obiectivul Schengen nu este îndeplinit, odată cu modernizarea rețelei de drumuri transfrontaliere, care leagă vămile Nădlac, Turnu și Vărșand printr-o legătură rutieră înnoită, Consiliul Județean Arad facilitează mobilitatea forței de muncă dinspre estul Ungariei, regiunea cea mai puțin dezvoltată a țării vecine, spre vestul României, cu o dezvoltare accelerată. Asta înseamnă crearea unui mecanism de creștere a calității vieții pe cele două părți ale graniței, pe de o parte prin accesul la locuri de muncă a cetățenilor maghiari, pe de altă parte prin accesul la forța de muncă a angajatorilor arădeni”, a mai precizat preşedintele CJA.
Trimite articolul
XDelir, delir,…Dati-le niste xanax :))
-
Ce delir!? Drumurile noastre pot fi date ca un foarte exemplu…
Negativ, evident 😉
Toată lumea cred că râde. La manevre trebuia să ne dați exemplu, politicienii noștri sunt campioni, an de an.
De mult nu am auzit asa o gluma buna !!! Dupa ce politicienii aradeni se imbuiba de ani de zile,acum mai au si tupeul sa se laude ,unde ? La Brucsles !! Noroc ca aia nu sunt idioti,si vor crede ca suntem pe luna,nu pe pamiant…Noi suntm la ani lumina de orice civilizatie.
Ma bufneste rasul cand citesc acest articol. Splendid!
Trebuiau sa se laude cu pasajul de la Micalaca.
Acolo este exemplul de competență a administrației.
Cu drumul Mișcă Berechiu nu se lauda ? În fiecare campanie electorala este trecut ca promisiune, în schimb se fac tot felul de carpeli care probabil adunate au constatat mult decât un drum nou.Aici sunt banii dumneavoastră, vorba mentorului lor.
Aloooo……toa*su Shoanka…..dacA sunt ca Arad-Siria, degeaba le-ai facut! Din cauza acestei asa zis *sosea reabilitata, majoritatea traficului catre Arad se desfasoara pe ruta Pancota-Santana-Zimand-Arad, fiindca soseaua reabilitata Arad-Siria este generatoare de potentiale accidente! Vai de capul tau…..noroc de dfrumul expres Arad-Oradea ca a incaput pe mana lui Bolojan, ca altfel se alegea prafu*….,
Sper că ați menționat și Lipova- Neudorf… La Bruxelles, evident!
Deci, pe semne, nu e rea vointa… E incompetenta pura, habar nu au pe ce lume traiesc. Sau cred ca si aia asteapta cum se intampla la noi, niste semnaturi pe o hartie in care scrie ca am facut.
Mnah, asta inseamna sa fi prost da’ sa si semnalizezi.
Soseaua de centura in cariera Gai? Tribunul corcheș este praf!
Nu am scris niciodată la un ziar dar acest delir sfidează orice bun simț. Domnule Cionca cu cât vă dați mai repede demisia cu atât salvați acest județ. Sunteți de un penibil grotesc, până la urmă normal la nivelul de școlarizare pe care îl aveți.
Incercati sa ajungeți la Tarnova, vedeți dacă reusiti!!!!