ARAD. O ordonanţă prin care Guvernul alocă fonduri pentru întocmirea documentaţiilor tehnice necesare pentru lucrările la infrastructura rutieră i-a făcut pe cei de la Consiliul Judeţean Arad să urgenteze întocmirea listei de drumuri care vor intra în modernizare pe viitorul exerciţiu financiar european, care începe în 2021. Iar principala zonă în care se vor investi banii europeni va fi cea din zona de nord a judeţului. În şedinţa extraordinară a CJA, care a avut loc luni, a fost aprobată promovarea proiectului „Modernizare rețea rutieră în zona de nord a Județului Arad”, iar acum pot fi accesate fonduri prin Programul Operaţional Asistenţă Tehnică pentru elaborarea documentaţiilor necesare. „Dorim să continuăm dezvoltarea și modernizarea rețelei rutiere județene. Există zone cu potenţial economic care datorită infrastructurii degradate rămân izolate şi nu pot fi dezvoltate sau promovate. Zona de nord a județului are nevoie de investiții în modernizarea drumurilor județene, pentru a asigura dezvoltarea economică și socială a unor localități precum Mișca, Apateu, Berechiu, Cermei, Șicula, Șepreuș, Beliu, întrucât locuitorii acestora au acces cu greu la orașele mai mari din județ”, a declarat Iustin Cionca, președintele CJA.
Localităţi cvasi izolate
În referatul care a însoţit hotărârea referitoare la modernizarea drumurilor din nordul judeţului se specifică faptul că localităţile din zona respectivă sunt cvasi izolate datorită stării precare a drumurilor judeţene DJ794, DJ793, DJ709. “Slaba infrastructură afectează dezvoltarea economică și socială a unor zone precum Mișca, Apateu, Berechiu, Cermei, Șicula, Șepreuș, Beliu, întrucât locuitorii acestora au acces cu greu la orașe mai mari, precum Chișineu-Criș, Ineu, Pâncota, Municipiul Arad.
Starea drumurilor județene este deteriorată și afectează siguranța deplasării populației, mobilitatea acesteia și confortul. Calea de rulare prezintă şi numeroase gropi, făgaşe, tasări, ceea ce duce la o viteză de circulaţie redusă. Astfel, lipsa activităţii de întreţinere, acţiunea traficului şi a intemperiilor, a determinat deteriorarea părţii carosabile, care a devenit necorespunzătoare, necesitând refacerea ei urgentă”, se mai arată în referat.
Conectate la DN 79
Prin modernizarea tronsoanelor de drum județean cuprinse între localitățile Șicula-Cermei, Cermei-Beliu, Cermei-Șepreuș, Cermei-limită Bihor, localitățile menționate se vor conecta, indirect, la rețeaua TEN-T (DN 79 Arad-Oradea) prin tronsonul de drum județean cuprins între localitățile Mișca-Apateu-Berechiu.
“De asemenea, se intenționează facilitarea accesului și spre partea turistică din estul județului (Stațiunea Moneasa, Cetatea Dezna) și nord-estul județului (zona turistică Hășmaș – unde sunt sunt înființate trasee turistice, satul Comănești cu moara de apă și balta de pescuit, satul Agrișu Mic unde se poate vedea o plantă ocrotită, de origine mediteraneană, numită Chimpe)”, mai spun cei de la CJA.
În ceea ce privește tronsonul de drum Șicula-Seleuș, acesta reprezintă continuarea tronsoanelor Arad-Pâncota-Seleuș, modernizate în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020. Pâncota este un oraş în dezvoltare, nod terţiar, ce oferă locuri de muncă şi servicii publice şi private localităţilor din jurul său. Seleuşul este o comună cu peste 2.000 de locuitori, care în mare parte practică legumicultura, cultura cerealelor şi creşterea animalelor. Localitatea este renumită şi pentru amenajările piscicole care atrag un mare număr de pescari amatori. Prin modernizarea acestui sector de drum, populația din nord-estul județului va putea accede și la rețeaua TEN-T de bază (autostrada A) prin DJ 709 Arad-Pâncota–Seleuş care preia traficul de pe DJ 792 în Seleuş, iar din Pâncota se îndreaptă spre sud-vest prin localităţile Şiria, Mâsca, Galşa şi Horia, ajungând în reşedinţa de judeţ care este legată la autostrada A1.
Trimite articolul
XTot firma pu. li toaca bani? Sintem satuli de infectia silcotrans incepe sa ne fie greata de aceasta molima.