ARAD. Se pare că drumurile naţionale de pe raza judeţului nostru, dar şi autostrada din Arad sunt în starea în care sunt pentru că cei care ar trebui să se îngrijească de ele au cu totul alte ocupaţii. Am semnalat de nenumărate ori faptul că lucrările de întreţinere şi de reparaţii de pe DN 7, DN 69 şi DN 79, precum şi de pe drumurile naţionale secundare au fost făcute „în dorul lelii”. La fel s-a întâmplat şi pe autostrada Nădlac-Arad-Timişoara. De câte 3-4 ori au fost reparate toate şoselele menţionate mai sus, dar în zadar. Intrăm în iarnă cu drumuri „ciuruite” de gropi, cu o autostradă plină de cratere, burduşiri şi denivelări, după ce firmele care se ocupă de întreţinerea lor au executat lucrări de mântuială. Am ridicat o serie de semne de întrebare la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, instituţie care administrează şoselele din judeţul nostru, semne de întrebare referitoare la reparaţiile făcute, care au rezistat doar câteva săptămâni. De fiecare dată, ni s-a spus că lucrările sunt în garanţie, iar constructorii le vor reface pe cheltuiala proprie. Niciodată, însă, nu ni s-a spus că a fost luată vreo măsură împotriva celor care îşi bat joc de banii şi nervii şoferilor care circulă pe drumurile administrate de DRDP Timişoara. Cel mai probabil, pentru că nu a fost luată nicio măsură. Arădenii se plâng că ajung tot mai des cu maşinile în service-uri, în urma „întâlnirilor de gradul zero” pe care le au cu craterele de pe şosele. De mai multe ori, aceştia au propus coalizarea şi deschiderea unor procese împotriva DRDP, pentru solicitarea de daune materiale, probele fiind facturile emise de mecanicii auto care au reparat daunele provocate de starea drumurilor.
În tot acest timp, ne-am întrebat dacă nimeni din DRDP Timişoara nu ar trebui să vegheze asupra lucrărilor de reparaţii a drumurilor naţionale şi autostrăzii. Ba da, în mod normal, o „armată” de oameni ar trebui să stabilească ce şi cum se repară, dar şi să supravegheze la modul în care se fac aceste reparaţii. Numai că o parte importantă din această „armată” de oameni de la DRDP au alte preocupări. De exemplu, să facă bani cu firmele proprii, în afaceri cu primăriile din zona de vest a ţării.
Directorul, patron de firmă
Cu ajutorul colegilor de la site-ul de informaţii banatulazi.ro, care au documentat ireproşabil un material legat de afacerile angajaţilor din DRDP, am ajuns la concluzia că circulăm pe drumuri distruse ca urmare a faptului că cei care ar trebui să vegheze la calitatea lor au cu totul şi cu totul alte preocupări. Patru angajaţi ai DRDP Timişoara, în frunte cu unul dintre directorii instituţiei, au o firmă care se ocupă de… proiectări de drumuri. Iar firma respectivă prinde contract după contract cu primăriile din vestul ţării, în special cu primăriile din judeţele Timiş şi Caraş Severin. Bogdan Lazie este director de întreţinere a drumurilor naţionale şi autostrăzilor din zona de vest la DRDP, adică şeful celor care ar trebui să proiecteze şi să verifice calitatea lucrărilor de reparaţii ale şoselelor. Potrivit organigramei, acesta este al doilea om, din punct de vedere al funcţiei, din DRDP Timişoara, după directorul general. Alin Fârlea este şef serviciu autostrăzi în cadrul DRDP Timişoara. Albert Ordodi este şef serviciu lucrări de artă la aceeaşi instituţie. Adrian Zbircea este inginer la Regionala de drumuri. Ce au în comun cei patru angajaţi, pe lângă faptul că toţi lucrează la DRDP Timişoara? Sunt patroni cu cote egale în cadrul societăţii Alpha Engineering SRL. Cu ce se ocupă această firmă privată la care patroni sunt patru angajaţi la stat? Cu proiectarea drumurilor şi consultanţă în acelaşi domeniu. Exact ce ar trebui să muncească cei patru de la DRDP, pentru drumurile din judeţul nostru. În ultimii trei ani, firma celor „patru crai” de la DRDP a prins 19 contracte în valoare de 1,7 milioane de lei cu diverse primării din cele două judeţe menţionate mai sus, toate contractele fiind parafate în cadrul unor atribuiri directe, fără licitaţie. Un lucru foarte interesant este faptul că firma Alpha Engineering SRL nu are niciun angajat. Drept urmare, logic, patronii întocmesc proiectele care le sunt livrate ulterior primăriilor. Dar când au timp cei patru patroni să facă zeci de proiecte, dacă ei sunt angajaţi cu opt ore pe zi la DRDP Timişoara? Din nou, logic, în timpul programului de lucru. Aceste întrebări şi răspunsurile aferente ne oferă şi imaginea de ansamblu referitoare la starea drumurilor pe care suntem nevoiţi să circulăm: şoselele sunt într-o stare deplorabilă din cauza faptului că cei care ar trebui să se asigure că lucrările de întreţinere se execută ca la carte au cu totul alte ocupaţii.
Directorul doarme
Toate aceste imoralităţi, dacă nu chiar ilegalităţi, se petrec sub ochii nu prea vigilenţi ai directorului general regional al DRDP Timişoara, Nicoleta Pordea. Aceasta a preluat funcţia de conducere de la Horaţiu Simion, cel care s-a pensionat în 2021, dar activitatea celor doi nu seamănă deloc. Dacă Simion „dădea cu pumnul” în masa constructorilor când întreţinerea şoselelor lăsa de dorit, se pare că Nicoleta Pordea nu dă cu pumnul în masă nici măcar în ograda ei, în sediul DRDP. Pentru că, altfel, nu înţelegem cum suntem nevoiţi să asistăm la reparaţii ale reparaţiilor, atât pe drumurile naţionale, cât şi pe autostradă, în timp ce directorul, şefii de servicii şi inginerii care ar trebui să supravegheze aceste lucrări sunt mult prea ocupaţi cu propria firmă.
Trimite articolul
XDrumul Arad-Oradea era bun l-au asfaltat deși nu era nevoie asfaltul a fost prost sa stricat și acum îl carpesc!
Dintr-un drum bun l-au transformat într-unul prost!
-
Aveți dreptate! Cred că nu era eficient pentru DRDP să fie un drum bun!
-
Conform standardelor în vigoare.
normal ca nu se intampla nimic, politicul isi spune cuvantul !
Mulțumim pentru articol, sper să producă o mobilizare a arădenilor pentru a pune piciorul în pragul celor de la Timisioara care efectiv ne scot cu forta banii din buzunare.
Cioará la ciorá nu scoate ochii…
d-na director primeste o felie din tort si totul este rezolvat…
MADE in ROMAnica
ha ha ha
suoer tare.
cine face gargara pentru simion? :)))))
sa ne spuna ce a ramas in urma lui dupa 30 de ani de directoras
La ăștia nu este conflict de interese? Si ce fac cei de la anticorupție?
La ora 15:00 , nu se circula pe pasaj .