De foarte mulţi ani nu s-a întâmplat ca, în luna aprilie, în plin sezon, să avem drumuri judeţene într-o stare deplorabilă. Anul acesta, din păcate, se întâmplă. Vremea rea nu mai poate fi folosită drept scuză, contractele sunt semnate, bani avem. Ce ne lipseşte? Nu avem răspuns la această întrebare. Am primit zeci de sesizări pe adresa redacţiei şi, ulterior, am hotărât să verificăm în teren dacă este aşa. Din păcate, este exact aşa de grav pe cum ne spun cititorii: drumurile judeţene sunt sub orice critică. Indiferent că mergi pe şosele din nordul Mureşului ori din sudul râului, că mergi în zona Sebişului sau spre Semlac şi Şeitin, nu contează că circuli spre Cărand, Archiş sau Hăşmaş, concluzia este una: nu prea găseşti echipe de intervenţie pe traseu. Gropi, adevărate cratere, pun în pericol siguranţa maşinilor dar, şi mai grav, a şoferilor care circulă zilnic pe acolo.
Se lucrează
Reprezentanţii Consiliului Judeţean Arad (CJA) nu încearcă să se ascundă după degete ci ne spun, clar, că şoselele sunt groaznice. „Multe dintre drumurile judeţene sunt <prăbuşite>. Avem zone, cum ar fi Măderat-Agrişu Mare, unde avem sisteme rutiere <prăbuşite> cu totul”, explică Răzvan Ciubotaru, directorul Direcţiei Tehnice din cadrul CJA. Judeţul este împărţit în cinci sectoare pe întreţinerea drumurilor. Firma Axela are trei dintre ele, iar Sylc Con Trans şi Tehnodomus câte unul. Dacă primele două au început să repare deja pe sectoarele lor, Tehnodomus nu a pornit lucrul. „Am avut discuţii foarte serioase cu reprezentanţii societăţii, iar aceştia ne-au dat asigurări că vor demara reparaţiile pe sectorul Sebiş”, a mai spus Ciubotaru.
Unde s-a lucrat până acum? Arad-Şiria-Pâncota, Iratoş-Dorobanţi, Curtici-Macea-Sânmartin, urmând ca plombările să se mute pe Pâncota-Seleuş, Pecica-Peregul Mare, Sântana-Caporal Alexa-Pâncota, iar pe Birchiş-Bata a fost realizată o pietruire care va fi lăsată să se compacteze sub trafic, după care va fi turnat asfalt.
Situaţie gravă
Faptul că au demarat lucrările de plombare şi reparaţii ne bucură, dar nu în mare măsură. Pentru că, după cum spun reprezentanţii Judeţului, acestea sunt doar soluţii de moment. „Ar fi nevoie de lucrări ample de reabilitare. Plombările sunt doar soluţii de moment care nu rezolvă problema de fond”, spune Răzvan Ciubotaru.
Cad drumurile noi
O altă problemă este întâlnită la lucrări de modernizare care au fost finalizate recent. Podul peste Mureş de la Pecica, ce se continuă cu un drum până în Sânpetru German, este un astfel de exemplu. Deşi lucrarea a fost inaugurată în decembrie 2013, drumul a „explodat”. Din fericire, lucrarea este încă în garanţie şi problema va fi remediată de constructor. Totuşi, un drum nou trebuie să reziste doar un an şi jumătate?
Citiți principiile noastre de moderare aici!