Tematica principală a serii este limbajul simfonic de la cumpăna a două secole, XVIII şi XIX, Wolfgang Amadeus Mozart şi Franz Schubert acoperind prin capodoperele lor motivaţia unuia dintre cele mai agreabile tablouri de epocă, prezentate prin mijloacele aparatului orchestral, cel mai dinamic, expresiv şi bine proporţionat instrument al muzicii culte.
Cu toată aparenţa unui perpetuum mobile, uvertura la Cosi fan tutte tratează cu genialitate forma de bază a clasicismului vienez, aceea de sonată. Tiparul ei revine în structurile simfonice ulterioare, însă îmbracă formele ample ale allegro-ului simfonic, prin nuanţa moderată a lui Franz Schubert în a sa Simfonie a VIII-a, Neterminata sau în debutul meditativ al celei mai romantice dintre simfoniile lui Wolfgang Amadeus Mozart, penultima, în sol minor, K. 550.
O selecţie aşadar profundă şi extrem de echilibrată, vă îndeamnă să deveniţi parte activă a serii de audiţie, organizată şi de această dată în sala Palatului cultural, în care cea mai reuşită creaţie simfonică a lui Franz Schubert este încadrată între debutul celei mai camerale dintre operele lui Wolfgang Amadeus Mozart (Cosi fan tutte) şi Simfonia nr. 40 a genialului clasic.
Citiți principiile noastre de moderare aici!