Evaluarea instituţională a grădiniţei şi şcolii noastre primare, efectuată de experţii Ministerului Educaţiei, a fost „la sânge”. Exact atât cât să te facă să te gândeşti că nu era necesar să îţi transformi viaţa într-un coşmar, că standardele sunt duble, unele pentru instituţiile de stat, unde majoritatea funcţionează în baza inerţiei şi pe fondul unui număr insuficient de gradiniţe sau şcoli primare, şi că, acestea, probabil, s-ar fi închis pe loc la o examinare similară, altele pentru sistemul particular. Dar asta parinţii nu ştiu.
Probabil că ultimele fraze, rostite în minutele anterioare plecării, de către aceşti evaluatori externi, m-au făcut să îmi spun că, poate, totuşi,…merită. Ele sunau aşa: „Dacă am avea copii de vârsta grădiniţei sau a ciclului primar şi aţi fi în Bucureşti, copiii noştri ar veni imediat în instituţiile dvs.” Dacă….
Dar noi suntem în Arad, oraş el însuşi la început de drum în ceea ce priveşte înţelegerea beneficiilor şi rigorilor instituţiilor educaţionale particulare. Mai mult, un oraş în care mulţi părinţi încă gândesc că un „cadou reuşit” făcut copiilor, ce constă în una-două ieşiri costisitoare la mall pe lună este suficient. Pentru că, învăţământul este GRATUIT, nu? Suntem adulţi şi ştim cu toţii că nimic nu este gratuit, şi că gratuitatea se repercutează asupra calitaţii serviciilor.
Copilului îi place (fireşte) la mall, părintele se simte bine că a bucurat copilul şi apoi…vom vedea. Şi pentru că, „e bine şi aşa”, că „doar aşa am fost şi noi şi bine a fost”, nimeni nu gândeşte mai departe. Nu cred că un parinte îşi poate permite în ziua de astăzi o atare atitudine. De ce? Pentru că altele sunt vremurile şi altele sunt cerinţele în lumea de azi.
Nu este vorba despre potenţialul intelectual, IQ-ul sau motivaţia tânărului. Este vorba despre valori, atitudini, ţinuta, „usage du monde”, atitudini în viaţa de zi cu zi, verticalitate, loialitate, deschidere, hărnicie, curaj, spirit de echipă şi creativitate. Pe care noi, prin educaţia publică de stat, le omorâm din faşă!
Promovăm în schimb o competiţie neloială şi acerbă, care nu induce spirit de echipă ci individualism rece şi egoist, perseverenţă asiduă pigmentată cu incisivitate, şi le asezonăm cu obedienţă stropită cu ipocrizie. De ce? Pentru că „aşa se răzbate”, nu? Unde? Doar în Romania! Nu însă şi într-un spaţiul cultural liberal, la care visăm pentru copiii noştri, în timp ce îi înarmăm pentru această „bătălie” cu arme GREŞITE şi ineficiente.
Sunt motivele pentru care am simţit că trebuie să încerc să schimb totul şi nu oricum…ci din temelii; dacă nu în întregul sistem, măcar într-o singura şcoală, oricât de mică ar fi ea.
Şi poate…se vor opri şi parinţii din goana cotidiană un minut şi se vor informa corect, pentru ca fiul/fiica lor să beneficieze de tot ce poate fi mai bun.
Profesiune de credinţă
Să nu tai aripi, să nu emit judecăţi de valoare, să nu consider că dacă nu eşti bun la matematică sau limbi străine ai un retard, să nu forţez performanţă ci să o ajut, să nu împing din spate în direcţia dorită de mine ci să ţin cont şi de dorinţele şi inclinaţiile copilului, să nu îl cert pentru ceea ce nu ştie ci să îl laud pentru miile de lucruri pe care le ştie, le iubeşte şi le face cu pasiune.
Prof. dr. Vanda Stan
Dans şi teatru la Şcoala „Vanda-Study International”
Prezentarea în societate este elementul cheie care face diferenţa între oamenii obişnuiţi şi cei deosebiţi. Dansul de societate şi teatrul sunt primi paşi spre desăvârşirea educaţiei, la fel cum sunt şi cursurile de bune maniere.
„În cadrul orelor de dans elevii au fost introduşi în minunata lume a ritmurilor de salsa, vals şi samba”, ne spune Roberta Pop.
„Cursurile de teatru provoacă inteligenţa, spiritul de echipă, dezvoltă spiritul de competiţie acceptând regulile propuse de jocul iniţiat în prealabil”, zice actriţa Lăcrimioara Szlanko.
O zi la „Vanda-Study International”
Elevi fără ghiozdan: şcoală, teme şi after-school în programul zilnic al elevilor.
Se lucrează în grupe mici, copilul beneficiază de atenţie personalizată, un avantaj uriaş de care toată lumea îşi dă seama. În mod inevitabil, fiecare copil este interpelat zilnic, o dată la câteva minute, pe întreg parcursul zilei, este corectat, ajutat, susţinut şi îndrumat personal.
Din clasa I, limba engleză s-a introdus ca şi materie optională, 3 ore pe săptămână (2 la zi şi una la After School), restul programului de dimineaţă fiind identic cu cel al oricărei şcoli primare, cu atenţia suplimentară alocată elevului dintr-o grupă mică de şcolari, căruia i se poate explica, cu răbdare, ceea ce nu înţelege. La ora 12, când programul obligatoriu se încheie, urmează o jumătate de oră de relaxare şi masa de prânz servită în sistem catering. Până la ora 14, copiii îşi fac temele de casă din ziua respectivă, împreună cu învăţătoarea clasei, cadru didactic eminent, cunoscut de mii de copii, azi adulţi, arădeni. Nu există motiv pentru care elevul să plece cu ghiozdanul încărcat de teme acasă, toate lucrurile acestuia rămânând la şcoală. Dupa ora 14 copiii au posibilitatea să se relaxeze, să doarmă sau să asculte poveşti până la ora 15 când începe programul After School.
Activităţi ce fac diferenţa
…Proiecte şi parteneriate internaţionale în care copiii sunt implicaţi încă de la grădiniţă, vizite în instituţii din oraş, spectacole în ţară şi străinătate, prieteni-parteneri de proiecte din ţări europene, granturi educaţionale prestigioase pentru educatorii care au abordat noile metodologii, numeroase concursuri câştigate etc. Faptul că ponderea şi numărul materiilor predate în limba engleză creşte anual, că din cl. a II-a se introduce a doua limbă străină conferă o atracţie sporită şcolii, la care predau educatori renumiţi ai oraşului.
Scoala multa dar si un strop de credinta!
Vârsta copilăriei este cea mai potrivită pentru formarea în credinţă. La orele de religie, copiii putându-şi exprima gândurile şi dorinţele prin intermediul rugăciunilor şi a pildelor din povestioarele prezentate. Valorile ţin de dragostea pentru aproape, iertare, bună înţelegere, respect. Din cl. a II-a se vor introduce 10-15 minute de religie predată în limba engleză.
Scoala vazuta de…
• Prof. Nicolae Pellegrini, inspector şcolar general adjunct: „Rezultatele elevilor, la finele primului an de existenţă, o recomandă cu căldură drept una dintre instituţiile de învăţământ primar de frunte ale oraşului.”
• Prof. Raluca Martin, inspector şcolar învăţământ primar: „Ca şi inspector de specialitate nu pot decât să salut calitatea exemplară, profesionalismul şi performanţele pe care şcoala primară bilingv-engleză le aduce în peisajul educaţional arădean.”
• Prof. Viorel Binchiciu, inspector de specialitate: „Recomand cu căldură oricărui părinte această şcoală.”
Cum poţi deveni elev la „Vanda Study International” ?
Înscrierile la cl. I şi cl. a II-a ( transfer), la sediul Fundaţiei Study International, str. Unirii, nr. 1, et. I (tel: 0257215542; 0731009551). Taxa de înscriere este unică – 150 lei (rechizite şcolare – integral); taxa şcolarizare – 145 euro pe lună (pânz inclus) şi taxa After-School – 135 eu. La cl. I va preda înv. ILEANA IOVIN, la cl. II-a, FELICIA PESCAR.
Zilele portilor deschise
2 ani la Şcoala Primară Bilingv-Engleză „Vanda- Study International”, autorizată de MECTS; se pregăteşte să întâmpine o nouă clasă I şi trece în cl. a II-a cu bobocii din 2010.
Părinţii şi copiii sunt invitaţi, în 16 şi 17 iunie, de la orele 18, la „ZILELE PORŢILOR DESCHISE”, în clădirea Liceului Particular nr. 1 (str. Feleacului)
Singura scoala din Romania prezenta la Euroweek
Într-o scoala ce oferă multe oportunităţi
Citiți principiile noastre de moderare aici!