Ne plângem de şoselele noarte că sunt aşa cum sunt, motivând faptul că nu corespund că nu sunt bune, că au o compoziţie a asfaltului de bitum care nu este cea care ar fi trebuit să fie, etc, etc. Poate fi adevărat, dar trebuie să avem în vedere faptul că iniţial şoselele noastre nu au fost proiectate şi executate pentru asemenea viteze şi sarcini.
Tirurile, maşinile cu gabarit, mari, grele de zeci de tone, traversează ţara de la Constanţa, Bucureşti Giurgiu sau Calafat încărcate în tranzit la Nădlac, Vărşand sau Borş. Oare de ce aceste tiruri nu sunt încărcate pe platforme CFR, care ar pleca de la staţia respectivă, şoferii s-ar putea odihni, ar ajunge la Arad la un terminal, care de altfel există, şi de unde ar putea pleca la destinaţiile din afara graniţelor.
Care ar fi beneficiul? Evitarea aglomeraţiei pe şosele, s-ar putea proteja asfaltul, nu ar mai fi acea mare poluare cu noxe. Conducătorii auto ar pleca odihniţi în continuare şi, ce este poate cel mai important, nu s-ar mai produce atâtea disponibilizări de la CFR marfă. Acvem platforme, terminale şi cu puţină voinţă s-ar putea. Dar la ora actuală platformele CFR stau pe linii moarte, prin staţii şi s-ar putea zice că se află în conservare.
Gheorghe Zach, Arad
Citiți principiile noastre de moderare aici!