„Am avut surpriza să constat că pe autostrăzile din China, autostrăzi care au şi câte şase benzi pe sens, nu prea există trafic de mărfuri. Pot spune că am văzut un trafic de mărfuri de doar 10% din ceea ce întâlnim în România, iar în aceste condiţii m-am documentat cu privire la modul de transport al mărfurilor, având şi experienţă în acest domeniu. Am aflat că în China s-a dezvoltat economia pe plan local, nu se axează prea mult pe transportul de marfă. Astfel, în aceaşi reagiune există o fabrică producătoare de materie primă, una de asamblare dar şi piaţa de consum pentru respectivul produs. În acest mod este clar că din preţul final al produsului se scade transportul, care la noi reprezintă un procent important”, a explicat Purcaru.
Explicând ceva mai plastic cum se prezintă transportul de mărfuri în China, Purcaru a punctat: „Camioanele sunt vechi şi supraîncărcate. Sunt ca nişte măgari care îşi duc marfa spre destinaţie”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!