ARAD. Datele BNR arată că anul trecut, atât numărul, cât și valoarea tranzacțiilor cu carduri de credit în România au înregistrat o creștere de circa 20% față de aceeași perioadă a anului precedent. Cu alte cuvinte, pentru cei care vor să își eficientizeze resursele financiare personale, plata în numerar începe să ţină de domeniul trecutului. Asta pentru că fiecare plată în numerar reprezintă o oportunitate ratată de economisire.
Creştere a plăţilor cu cardul de credit
„Plata cu cardul reprezintă o soluție eficientă, cu costuri mai mici decât plățile în numerar, acesta fiind motivul pentru care tot mai mulți români o aleg în detrimentul cash-ului. Analiza tranzacţiilor efectuate de clienţii Bancpost în a doua jumătate a anului 2012 faţă de prima jumătate a anului arată o creştere de peste 30% a valorii cheltuielilor, respectiv cu peste 50% a numărului tranzacţiilor făcute cu cardul de credit în locaţii de tip băcănii, supermarket-uri sau staţii alimentare carburant. De asemenea, se observă o creştere a utilizării cardului de credit la plată în detrimentul operaţiunilor la bancomat, ponderea tranzacţiilor la comercianţi fiind aproape dublă faţă de retragerile de numerar. În plus faţă de acest trend, clienţii din regiunea Vest au arătat un interes special către segmentul de călătorii şi turism, care a înregistrat astfel o creştere de peste 50% din punct de vedere al valorii, respectiv de 40% ca număr de tranzacţii”, declară Laura Hudulin, Director Regional Bancpost într-o discuţie în exclusivitate pentru Jurnalul Arădean.
Programe de loialitate
De altfel, pe zona cardurilor de credit asistăm la o abundenţă atât de oferte promoționale, cât şi de programe de loialitate. Un astfel de exemplu este programul „Puncte oriunde”, lansat de Bancpost, prin care banca oferă tuturor clienţilor posesori de carduri de credit puncte de fidelitate. „Vrem să le răsplătim fidelitatea, și să îi încurajăm să gestioneze cu prudență resursele financiare personale. Acest program se înscrie în strategia băncii de stimulare a utilizării zilnice a cardului de credit la plata oricărui tip de achiziţii, în locul numerarului, adăugându-se celorlalte avantaje oferite de cardurile de credit Bancpost, cum ar fi programul rate fără dobândă sau perioada de graţie extinsă, de până la 55 zile”, spune Laura Hudulin, Director Regional Bancpost.
Puncte oriunde, bani înapoi pe card
Punctele de loialitate sunt acordate pentru fiecare leu cheltuit cu orice card de credit VISA Gold, Electron, Classic sau Briliant, American Express® Green sau Gold de la Bancpost, în cele peste 120.000 de locaţii din România în care există un terminal de plată. În funcţie de plafonul atins, clientul solicită transformarea acestor puncte în bani. Punctele de loialitate se acumulează oriunde, fără limite de categorie de cumpărături, valoare sau locaţie. „Practic, cheltuieşti ca de obicei, iar utilizarea cardului în locul numerarului aduce cu sine economii”, adaugă Laura Hudulin.
Citiți principiile noastre de moderare aici!