Numărul 112, parte a obligaţiilor asumate de statele membre pentru aderarea la UE, serveşte acestui scop, deşi doar 26% dintre europeni îl pot identifica drept număr pentru apelurile de urgenţă, conform ultimului Eurobarometru.
„În România, numărul 112 funcţionează eficient de câţiva ani. Doar în primul semestru al acestui an s-au înregistrat peste 9 milioane de apeluri, iar raportându-mă la Arad, au fost înregistrate 118 mii de apeluri, tot în această perioadă de timp de şase luni”, a declarat Iosif Matula, parlamentar european. O altă preocupare a Parlamentului European este uniformizarea folosirii numărului unic, în contextul mobilităţii cetăţenilor europeni. „Trebuie să avem în vedere tratarea eficientă a apelurilor de urgenţă în limbi străine, precum şi alternativele la apelurile vocale: mesajele SMS, e-mailurile sau faxurile, în special pentru persoanele cu deficienţe de auz”, a completat Iosif Matula.
Citiți principiile noastre de moderare aici!