„Asemeni întâlnirilor anterioare şi aceasta – desfăşurată, recent, în localitatea Zamosc din Polonia – s-a constituit într-o experienţă aparte, benefică. Gazdele – partenerii noştri polonezi de la «Szkoła Podstawowa nr 2 w Zamościu», au fost primitoare şi preocupate de atingerea obiectivelor urmărite în munca noastră comună în condiţii cât mai bune şi diversificate.
Programul reuniunii a fost foarte încărcat, activităţile au fost desfăşurate atât în cadrul instituției școlare cât și în afara ei, fiind îmbinate cu vizite la obiective de interes pentru tematica proiectului” – ne-a informat coordonatorul de proiect, prof. Surcel Dorina –directorul Grădiniței P.P.9 „Elefănțelul Alfa”Arad.
Deschiderea oficială a întâlnirii de proiect a fost realizată printr-un program artistic pregătit de profesorii și elevii școlii, constând dintr-o îmbinare reușită și originală a sportului, dansului și elementelor de cultură reprezentative fiecărei țări partenere din proiect. A urmat apoi vizitarea sălilor de clasă, observându-se resursele materiale moderne cât și numărul mare de copii ce frecventează școala, dar și vizitarea unei grădinițe – aparținătoare acestei școli, ce a impresionat prin spațiul educativ generos și dotarea materială simplă, dar de calitate. Observarea unei activități instructiv-educative la o grupă de copii de 5-6ani, dar și de 6-7ani a constituit pentru noi prilejul de a cunoaște modalitatea de predare-învățare specifică învățământului polonez. Ziua s-a încheiat cu ”lecția” de istorie, cultură și tradiție poloneză, însușită prin vizitarea obiectivelor turistice (primăria, piața mare, cetatea, parcul, clădirile reprezentative și străzile din zona pietonală) din partea veche a orașului Zamosc.
Cea de-a doua zi a reuniunii de proiect a fost mai „specială”, astfel că a fost programată o scurtă întâlnire cu primarul orașului Zamosc – descendent direct al foundatorului orașului – care a ținut să accentueze importanța intelectualilor, a dascălilor în special, în calitatea educației și pregătirii tinerilor pentru viață, dar a fost și organizată o activitate didactică interactivă cu copiii desfășurată la Centrul Educațional al Grădinii Zoologice a orașului, ce a urmărit cunoașterea animalelor sălbatice specifice zonelor geografice ale Poloniei.
Ziua următoare am avut şedinţă de lucru, unde fiecare partener a prezentat colajul de poze – prezentări PowerPoint – ilustrând peisaje din natură reprezentative fiecărei țări partenere, totodată discutându-se despre activitățile ce urmează a fi derulate la nivel de unitate școlară în perioada următoare, conform programului de lucru al proiectului. Am avut marea plăcere de a ne bucura de un produs final al proiectului atunci când partenera din Lituania ne-a înmânat „Cartea de bucate” ce include rețete pentru o alimentație sănătoasă a copiilor. Ziua a continuat cu o recreere în aer liber – drumeția în regiunea Roztocze, prin vizitarea cu șareta a unui parc împădurit și a unei ferme de cai, zonă de agrement, dar și parc educațional.
Finalul reuniunii de proiect a constat din înmânarea certificatelor de participare.
într-un cadru festiv, care a reunit tot colectivul școlii gazdă, părinți și delegațiile străine participante. Despărţirea a fost emoţionantă pentru pe parcursul acestor zile am legat prietenii frumoase, în care diferenţele nu au dus la dezacorduri, ci au fost acel „ceva” care ne-a unit.
În final nu putem spune decât că cea de-a patra reuniune de proiect a fost foarte bogată în evenimente, a cunoscut un progres în ceea ce priveşte comunicarea dintre parteneri, a facilitat dialogul intercultural, legătura dintre participanţi a devenit din ce în ce mai strânsă, fiind uniţi în diversitate.Toţi partenerii au apreciat calitatea organizării realizate de echipa gazdă, cu un program bine structurat, diversificat pentru cunoaşterea tradiţiilor locale. Reuniunea din Polonia a fost pentru toate cadrele didactice implicate un bun prilej de perfecționare și descoperire de noi instrumente de lucru în echipă și schimbul de bune practici.
Citiți principiile noastre de moderare aici!