Nu sunt trecuţi în catalog, nu sunt absenţi dar apar în evidenţele pe care şcolile le raportează Inspectoratului Şcolar Judeţean Arad. E vorba de acei elevi care apar cu numele în mai multe şcoli şi în catalogul unei singure clase. Fie că părinţii precauţi şi-au înscris copilul de a V-a în mai multe unităţi şcolare iar şcolile nu i-au mai şters din evidenţă, fie că au plecat în străinătate pe parcursul anului şi au fost lăsaţi şi pe lista fostelor şcoli. Cele două variante pot fi posibilele explicaţii ale diferenţei prea mari, 400 de elevi, între numărul celor care au absolvit clasa a VIII-a şi cei care s-au înscris la licee. Chiar dacă o parte din ei ar fi renunţat în a urma cursurile liceului (deşi învăţământul de 10 clase este încă obligatoriu), totuşi diferenţa este prea mare. „Cel puţin două sute dintre ei sunt înscrişi virtual în mai multe şcoli, altfel nu se explică diferenţa atât de mare la trecerea între cele două nivele de învăţământ” – explică Mirela Aldescu, inspector şcolar general al IŞJ Arad.
În acest moment nu există un control clar la nivelul judeţului al tuturor elevilor înscrişi în toate unităţile şcolare. „Am gândit un proiect care sper să-l putem concretiza foarte repede şi care să ne permită să avem situaţia exactă a numărului de elevilor din şcolile arădene. E vorba de un program informatic pe care să-l implementăm la nivelul tuturor unităţilor de învăţământ şi care să ne permită să verificăm numărul şi numele elevilor şi dacă aceştia apar în mai multe şcoli”, a mai precizat Aldescu.
Posibilele avantaje
Chiar dacă, probabil în cele mai multe cazuri, e vorba de neglijenţă din partea aparatului administrativ, avantajele unui număr mai mare de elevi nu sunt de lepădat. Un elev, doi în plus îţi poate permite să faci două clase în loc de una singura (maximum este de 30 elevi în clasă, minimum poate fi şi 15), pot fi trecuţi şi la finanţarea per elev şi poate mai primesc şi un lapte şi un corn. „Dacă după implementarea proiectului vom descoperi asemenea situaţii, cu siguranţă vor fi persoane care vor suporta consecinţele”, a completat Aldescu.
O situaţie clară indică o evidenţă corectă a celor care părăsesc timpuriu şcoala şi pot fi luate măsurile de rigoare pentru a fi micşorat procentul celor care-şi abandonează studiile obligatorii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!