ARAD. De ce nu se lucrează la pasajele arădene? O întrebare pe care Jurnal Arădean şi www.aradon.ro a pus-o Companiei Naţionale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România S.A. şi al cărei răspuns vi-l oferim în exclusivitate. Aproape halucinant, motivul nu este lipsa finanţării, cum ne-am tot obişnuit să auzim, ci autorizaţia de construire. A expirat de doi ani.
„Autorizația de construire a expirat în data de 05.09.2012. Precizăm că Antreprenorul întocmește documentația tehnică pentru a fi depusă la Ministerul Transporturilor, în vederea obținerii unei noi autorizații de construire”, se precizează în comunicatul CNADNR.
Conform prevederilor contractuale, obținerea Autorizației de construire sau reînnoirea acesteia intră în responsabilitatea constructorului, firma CCCF Drumuri și Poduri Timișoara. O companie pe care am contactat-o, inițial, pentru a afla de ce nu s-a apucat de treabă, dat fiind că au fost prezentate documente care confirmă faptul că pe anul 2014 sunt cuprinse fondurile necesare pentru continuarea lucrărilor la pasaj. Răspunsul, destul de prompt, a fost că „potrivit prevederilor contractuale, singurii care pot oferi informații sunt reprezentanții CNADNR”. Și au oferit, dar acestea nu sunt deloc îmbucurătoare pentru arădeni, dar nici pentru cei care sunt nevoiți să aleagă centura Aradului ca variantă ocolitoare a orașului. Cunoscând încetineala cu care lucrează aparatul birocratic, cu siguranță obținerea autorizației va mai prelungi destul de mult momentul la care pasajul va fi inaugurat.
Teoretic, pasajul trebuie să fie gata la finele anului 2014. Așa susțin reprezentani CNADNR care au specificat în răspunsul lor: „Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, prin Direcţia Regională Drumuri şi Poduri Timişoara, a emis Ordinul de reluare a lucrărilor în data de 28.04.2014, finalizarea lucrărilor urmând a se realiza până la finele anului 2014”. Doar că, deocamdată, nu există nici un calendar, nu a fost anunțat nici un termen pentru redeschiderea șantierului. Până în momentul în care am primit răspunsurile la întrebările noastre, reprezentanții CNADNR susține că „nu a fost informată cu privire la data de începere a lucrărilor”. Totul depinde de viteza cu care se obține autorizația de construcție. Și apoi de viteza cu care se va lucra. Dacă se mai lucra vreodată la acest pasaj.
15% până la final
Vă reamintim că pasajul de la CET este finalizat în proporție de 85% , că sunt bani pentru finalizare lucrărilor, dar…. nu mai e valabilă autorizația de construcție. Atât de încet s-a muncit la acest pasaj, atât de greu au venit banii, încât a expirat până și autorizația. În anul în care pasajul trebuia inaugurat. Și nimeni nu pare să fi fost interesat să o prelungească din timp pentru a nu se mai pierde vremea acum. Sau poate că nimeni nu a mai crezut că se vor da banii pentru această investiție. Sau poate pur și simplu nimănui nu i-a păsat dacă pasajul va mai atinge vreodată pământul. Cât despre răbdarea șoferilor, aceasta e de mult cu termenul de valabilitate expirat. Și nici o autoritate nu-l mai poate prelungi.
Ordinul de începere al lucrărilor a fost emis, potrivit documentelor către trei firme: CCCF Drumuri și Poduri Timișoara, SC AKSA Management SRL Caransebiș și SC Luca Way SRL București.
CITESTE SI:
De ce nu se lucreaza la pasaje?
Citiți principiile noastre de moderare aici!