Un tramvai deraiat joi scoate la iveală o eroare de construcție la șina de tramvai ce se află sub pasajul din cartierul Micălaca, vis-a-vis de Billa (intersecția Bulevardului Nicolae Titulescu cu strada Voinicilor). Un loc care este deja vedetă, fiind cunoscut de mai toți arădenii ca locul în care se strânge toată apa de fiecare dată când plouă. Problema este datorată scurgerii ineficiente și a zonei mlăștinoase pe care a fost construit pasajul.
Tramvaiul a deraiat joi, 22 octombrie, în jurul orei 14:00, iar în nici o jumătate de oră, reprezentanții Companiei de Transport Public (CTP) au remediat problema. Din păcate, situaţia s-ar putea repetat oricând pentru că, așa cum ne-am obișnuit că se fac lucrările în țara noastră, la cea de modernizare a pasajului nu au fost prevăzută pentru șina de tramvai o fundație solidă din beton care să susțină tonajul, ci traverse din lemn care se scufundă sub greutatea tramvaielor.
Mlaștina e de vină
Principalul vinovat este terenul mlăștinos pe care la fiecare ploaie apa băltește. Drept urmare… şina se lasă în pământ iar tramvaiele deraiază. De câte ori? De fiecare dată când pământul mustește de apă. Până când? Până când vor fi schimbate traversele de lemn, care susțin toată greutatea tramvaiului deloc de neglijat, cu o fundație din beton. Un joc al minții, al neputinței și al nepăsării care ne obligă să cârpim întotdeauna lucrările de proastă calitate.
Nimeni nu s-a gândit
Am stat de vorbă cu Mariana Birău, directorul CTP Arad, pentru a ne lămuri ce s-a întâmplat. „Tramvaiul a fost puțin căzut într-o parte, el a fost repus într-un timp foarte scurt. Știam că se poate întâmpla acest lucru. Acolo se adună apa de fiecare dată. Soluția a fost pe traverse de lemn la momentul la care s-a lucrat la pasaj. La acea vreme, când s-a construit pasajul, nimeni nu s-a gândit că vom întâmpina astfel de probleme. Când se adună apă multă, șina se lasă. Soluția ar fi ca anul viitor să supraînălțăm această zonă cu beton și să nu mai fie aceste traverse din lemn. Soluția cu traverse de lemn există și este folosită îndeosebi în curbe, deoarece șina este mai elastică”, a declarat pentru Jurnal arădean/Aradon, Mariana Birău, directorul CTP Arad. Așadar, jocul minții va continua cu tramvaie ce vor deraia sau se vor lăsa pe o parte, de fiecare dată când pământul se umple de apă. Adică, de acum, cam des, pentru că vine anotimpul ploios.
Betonul vine anul viitor
Reprezentanții CTP ne-au declarat că au în vizor aceste zone cu probleme pe care le monitorizează și pe care se străduiesc să le rezolve, cât mai repede cu putinţă, însă soluția pentru această zonă rămâne betonul. Iar acesta va fi turnat abia anul viitor. „De regulă noi cunoaștem zonele cu probleme, iar oamenii merg pe teren să verifice periodic aceste zone. Acum s-a întâmplat așa. Anul viitor vom lua în calcul să supraînălțăm cu beton și astfel aceste probleme să dispară”, punctează Birău.
Citiți principiile noastre de moderare aici!