JA. Domnule Sergiu Bîlcea, tema principală a perioadei următoare va fi construcția și dezbaterea bugetului național, a bugetelor locale. Care vor fi din punctul dumneavoastră de vedere prioritățile?
Sergiu Bîlcea: Investițiile în sănătate și în infrastructură cred că trebuie să aibă prioritate. Anul 2021 va fi în continuare marcat de pandemie, investițiile în sănătate trebuie să fie deci o prioritate, alături de campania de vaccinare. Tot ce s-a întâmplat anul trecut ne-a făcut să vedem mai limpede lipsurile sistemului de sănătate, lipsa unor investiții strategice pe termen lung. Trebuie să folosim acest prilej, avem la dispoziție fonduri europene, pentru a moderniza sistemul de sănătate. Investițiile în infrastructură sunt în opinia mea cel mai adecvat răspuns din partea statului la problemele economice provocate de pandemie. Dacă în următorii ani vom aduce miliarde de euro în infrastructură, vom ajuta la crearea de locuri de muncă, la ridicarea economiei. Cred că investițiile sunt cea mai bună cale spre creșterea economică. România trebuie să folosească oportunitatea fondurilor europene pentru a ieși din criză, pentru a face progrese mari în infrastructură. Este timpul să avem curajul marilor proiecte, la nivel național, regional și local.
J.A.: Prioritatea investițiilor se va simiți la Arad, de către arădeni?
S.B.: Cu siguranță, da. Sunt câteva mari proiecte pe care le știm, din fonduri europene, care au pornit în diferite faze. Drumul expres Arad – Oradea este un exemplu foarte bun, un proiect de 1 miliard de euro din fonduri europene. Am fost implicat, alături de Ilie Bolojan, pe atunci primar în Oradea, în discuții regionale pentru o rută europeană care să străbată Europa de la nord spre sud, care implica zona noastră. S-a vorbit de autostrada Via Carpathia, ideea acestei legături s-a concretizat în drumul expres Arad – Oradea, care face legătura între Autostrada Transilvania și culoarul IV, Autostrada Nădlac – Arad – Timișoara – București. Implicarea autorităților locale din Arad și Bihor au dus la demararea mai rapidă a procedurilor pentru a urgenta începerea investiției. Este un proiect major, care ne ajută să scoatem traficul din cartierul Gai, din Chișineu Criș, Șimand, Zimand. Un alt proiect la care am lucrat, ca vicepreședinte al Consiliului Județean Arad, este centura de sud-est, care va fi realizată tot din fonduri europene și pentru care au pornit deja procedurile. La finalizarea investiției, Aradul închide inelul de circulație în jurul orașului, prin legătura dintre autostradă, în Aradul Nou și DN 7. Și dacă discutăm despre scoaterea traficului din oraș, care înseamnă și o creștere a calității vieții în oraș, trebuie să amintim un proiect major – modernizarea căii ferate Arad – Timișoara, în valoare de 800 milioane de euro, cu un nou pod feroviar peste Mureș, care scoate mare parte a trenurilor din Micălaca. În următorii ani, Aradul va construi trei poduri noi peste Mureș – unul este cel feroviar, altul pe centura de sud-est și cel de pe strada Șaguna, în municipiu.
J.A.: Ați vorbit despre calitatea vieții și transformarea orașului. Ce se întâmplă cu Cetatea Aradului?
S.B: Este un obiectiv care merită tot efortul nostru. Avem un angajament din partea Guvernului pentru o investiție de cel puțin 80 de milioane de euro și trebuie să îl valorificăm. Cred că bugetul Aradului trebuie propună fonduri pentru etapele preliminare, așa cum am făcut cu drumul expres. Este momentul să avem curajul investițiilor în marile proiecte, așa cum este și Cetatea. Avem oportunitatea să folosim fonduri europene pentru dezvoltare, pentru a schimba cu adevărat orașul, țara. Depinde în mare măsură de noi și nu aș vrea să văd că peste câțiva ani vom căuta vinovați sau scuze. Aradul are astfel de proiecte, care pot da o nouă strălucire orașului: renovarea clădirilor din centru, refacerea bulevardului central, investiții masive în Faleza Mureșului și spațiile verzi. Eu cred că se poate și în mod cert suntem datori să încercăm. În calitate de deputat și de președinte al Organizației Municipale PNL, voi fi un partener al acestor proiecte, pe care le voi susține și le voi impulsiona cu toată convingerea.
Cred că investițiile sunt cea mai bună cale spre creșterea economică
Trimite articolul
XIar ‘i-ai cump[rat articol, jigodie !?!?!~?!?!?!?
Nu pot sa cred ca a fost in stare sa rosteasca o asemenea fraza…De cind a ajuns la Bucuresti,in apropierea lui Sosoaca,s-a cizelat….
-
nu a spus el ci a scris jurnalistul.
Ipocrizie , asta-i numele tau ,hai Bibi !
Domnul Balcea vorbeste de ”refacerea bulevardului central”.
De ce sa fie nevoie ca artera celebra denumita pe buna dreptate CORSO – inca de la Nicolae Iorga incoace! – să fie ”refăcută”.Cu ce a păcătuit aceasta mindrete arhitecturală ca sa o refaca niste nevredinici?Ah,ca si-a dorit primarul de trista amintire Falca?!Si ce daca?Să fim condamnati să traim o vesnicie in umbra aberatiilor acestui personaj?CORSOUL dainuie de mai bine de un secol,o face foarte bine așa cum a fost el desenat si realizat si daca s-ar interveni in chestia – sensibila,nu-i vorba – a parcarii autovehiculelor,CORSO-ul ar putea ramine un loc emblematic al acestui oras.Lasati-ne in pace cu ”proiectele mari”!Aradul are nevoie de mult mai putin pentru ca sa straluceasca.Mai intai are nevoie de curatenie.Sa ne scapam de impostori,de profitori ,de incompetenti galagiosi!Apoi mai vedem noi cum o sa fie!
Felicitari pentru ideile clare si pentru curajul de a spune lucrurilor pe nume!
-
Trăiește tu din “spusul lucrurilor pe nume”….; noi vrem să trăim și SĂ VEDEM REALIZĂRI CONCRETE ȘI UTILE !!!
Măi boule,termină pasajul de pe centură,că in curând o să se creadă că pilonii ăia au fost construiți de civilizații extraterestre.
-
👍
As vrea sa stiu cine-i persoana care-i scrie materialele analfabetului?
pupa Sattan pe tine!!
NU MAI MINȚIȚI ARADENI..EȘTI UN MARE MINCINOS
MARE INCRDERE AU IN TINE ….ARADENII!
NU AR FI MAI KOSSER SA TE DUCI DRACULUI?