Datorită situațiilor recent apărute cu privire la utilizarea datelor cu caracter personal în asociațiile de proprietari, ULAL Arad dorește să clarifice regulile, care se aplică pentru utilizarea acestor date, dar și să reamintească faptul că legea care guvernează asociațiile de proprietari este Legea 196/2018. Conform legislației în vigoare, există articole care vizează în mod expres afișarea numelor proprietarilor din cadrul asociației pe lista de cheltuieli. Vorbim de un document oficial care se afișează pe spațiul privat al asociației și nu public. Recomandarea noastră, spune Dorina Lupșe – președintele ULAL Arad, în ceea ce privește numirea proprietarilor în lista de cheltuieli, este utilizarea numelui și a inițialei prenumelui proprietarului.
O singură persoană, acces la acte
„Cu privire la alte documente, care există în asociațiile de proprietari facem următoarea precizare: toate contractele oficiale, precum și contractele de muncă ale salariaților sau membrilor asociației de proprietari trebuie ținute sub cheie, în arhiva asociației. Acestea reprezintă documente, care conțin date cu caracter personal și care conțin mai multe elemente de identificare, documente la care trebuie, să aibă acces o singură persoană, desemnată. Nu reprezintă o încălcare a legii de protejare a datelor cu caracter personal acele notări, în care apare un singur element ale datelor cu caracter personal”, explică Dorina Lupșe.
Interzisă copierea documentelor
Ceea ce este interzis însă, completează Lupșe, este ca asociația de proprietari să solicite și să dețină copii ale documentelor personale ale proprietarilor și membrilor asociației cum ar fi: Cartea de Identitate, Pașaport, Contractul de Proprietate etc.
Trebuie menționat faptul că notarea proprietarilor dintr-o asociație de proprietari, atât în lista de cheltuieli cât și în alte notificări este obligatorie. Există multiple situații în care administratorii de condominii sau președinții au obligația de a face referire și de a numi în mod direct proprietarii în caz de neplată a cotelor de contribuție conform legii nr. 196/2018 art. 78 paragraful 1 și 2.
Hotărârile, afișate la avizier
„Potrivit art. 49 care face referire la absolut toate regulile de organizare și gestionare a adunărilor generale în cadrul asociațiilor de proprietari, hotărârile luate în urma acestor adunări se afișează la avizierul asociației, sunt multiple cazurile în care se numesc în scris proprietarii imobilelor și membrii asociațiilor de proprietari”, încheie președintele ULAL Arad.
Trimite articolul
XHabar nu aveti de ceea ce prevede GDPR.Vorbiti fara cunostinta de cauza.
In majoritatea asociatiilor de proprietari din Timisoara de exemplu nu apare numele pe lista de cheltuieli si acolo oamenii stiu ce fac.
Orice administrator ce afiseaza numele proprietarului pe lista de cheltuieli sau la avizier fara acordul proprietarului e pasibil de amenda.
Avizierul si casa scarii e un spatiu comun si acolo poate avea acces oricine vine in vizita la cineva, deci poate fi asimilat spatiului public.
Ar trebui o lege care sa-i oblige pe administratori sa locuiasca in acelasi imobil cu proprietarii pt a cunoaste problemele lor , eventuale daune materiale , persoane straine care intra acolo , etc . IN CAZUL IN CARE UN ADMINISTRATOR NU LOCUIESTE ACOLO, EL IN AFARA DE A INTOCMI STATUL DE PLATA , NU FACE ALTCEVA NIMIC SI NICI NU-L INTERESEAZA !
In lista de cheltuieli apar doar numele proprietarului si numarul de persoane, fara date CI, fara CNP, care-i stresul? Unii au numele pe usa apartamentului…
Zau asa??? Si cu lista cu nume lipita si afisata pe interfon la intrarea in bloc cum ramane??
Si cum ramane cu presedintii de bloc care din spor de zel afiseaza toate cererile catre administratie in scara blocului? daca vine “postasul” sa stie ca aprtamentul x este liber? Mare e gradina Domnului……
neclara toata povestea asta cu datele personale
pana si in cartea de imobil exista rubrica doar pt nume si prenume si nr buletinului si data de cand locuieste acolo si data cand a plecat din imobil
ori cum cu fluctuatia care e in multe blocuri cartea de imobil e inutila
Catre CITITOR;una e afisarea datelor personale in cartea de imobil la care are acces doar administratorul ,pt a avea o evidenta a locatarilor,si alta e afisarea acestora in lista de pe casa scarilor . La noi pe scara e o firma de avocati pe penal , cu intrare comuna cu locatarii. Va dati seama ca cei cu probleme penala vin toata ziua la ac avocati?Aprobarea pt ac firma au primit-o de la alta firma alaturata si de la doi batrani care acum nu mai traiesc . Poftim?