Pe lângă delegaţi ai companiilor austriece de transport şi loglistică şi ai asociaţiilor profesionale, evenimentul a captat şi interesul oamenilor de afaceri importanţi din ţările vecine Austriei. Aproximativ 30 de firme germane au venit la întâlnirea cu reprezentanţii portului Constanţa cu scopul de a dezvolta relaţiile de afaceri dintre cele două ţări.
Manifestarea s-a bucurat de prezenţa Excelenţelor Sale, ambasadorii României la Viena, Silvia Davidoiu, şi al Austriei în România, dr. Michel Schwarzinger. În cadrul întâlnirii a fost subliniat rolul important al companiilor austriece şi al reprezentanţelor lor în România, care au impact asupra evoluţiei traficului de mărfuri prin portul Constanţa
Eusebiu Pistru a apreciat evenimentul ca fiind unul foarte important pentru comunicarea dintre autorităţi şi mediul privat şi a precizat faptul că Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii va continua, împreună cu Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” SA, să dezvolte infrastructura portuară şi să sprijine programele de investiţii în portul Constanţa. „Importanţa promovării transportului pe Dunăre, utilizând portul Constanţa, ca nod de tranzit către inima Europei, este recunoscută şi susţinută de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii”, a precizat oficialul.
Evenimentul s-a axat, în principal, pe contactele de afaceri directe, venind în sprijinul celor interesaţi să îşi dezvolte afacerile cu parteneri austrieci.
Zeci de mii de tone
În 2010, traficul total de mărfuri între portul Constanţa şi porturile austriece a fost de 736.287 tone, faţă de 383.211 tone în 2009. Mărfurile care au predominat au fost cerealele, fertilizatorii, minereurile neferoase, echipamentele, produsele metalice.
În 2010, traficul total de mărfuri înregistrat între România şi Turcia a fost de 4.511.102 tone, iar între România şi Federaţia Rusă de 5.893.454 tone.
Traficul de mărfuri cu porturile din China a fost anul trecut de 5.200.000 tone, iar traficul de containere a totalizat 321.286 TEU.
Cu Siria, traficul total de mărfuri a fost de 924.753 tone, cel cu Libanul de 417.238 tone, iar cu porturile din Israel de 514.721 tone.
Linii noi
Începând din acest an, vor fi funcţionale alte linii către destinaţii importante, precum portul Pendik ( Turcia), sau Latakia ( Siria).
Citiți principiile noastre de moderare aici!