Reamintim că prin aceste evaluări periodice se urmăresc competenţele atinse de elevi pe parcursul derulării activităţii şcolare. Derularea acestor evaluări naţionale continue în educaţie le dă elevilor posibilitatea să-şi verifice cunoştinţele pe etape de parcurgere a materiei, în vederea obţinerii unor rezultate bune la viitoarele evaluări, examene şi competiţii educaţionale.
O astfel de evaluare periodică asigură o asimilare ritmică a materiei, precum şi o dezvoltare de competenţe la un nivel corespunzător pentru fiecare elev. În acest fel se diminuează riscul de a se acumula goluri în cunoştinţe şi se pot identifica din timp măsuri pentru recuperare.
Se poate realiza astfel un prim pas în evaluarea continuă, evaluare sosită dintr-o sursă exterioară şcolii, prin care elevul îşi poate afla gradul de acumulare a cunoştinţelor şi deprinderilor, care nu se substituie evaluării de la clasă, tezelor unice, examenelor şcolare sau altor activităţi didactice.
Cadrele didactice implicate în proiectele de evaluare în educaţie sunt reprezentate de specialişti în educaţie şi formare, institutori, invăţători, profesori, directori, inspectori, cadre MECI şi Academia Română, cadre universitare, cadre din Institutul de Ştiinte ale Educaţie, cadre specializate din ONG-uri educaţionale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!