ARAD. Soluţia pentru evitarea unor facturi uriaşe, stabilite prin regularizare, este transmiterea lunară a indexului de gaze naturale sau curent, anunţă cel mai important furnizor de gaze naturale din Arad, E.ON.
„Transmiterea indexului autocitit este cea mai bună modalitate de a plăti lunar exact cantitatea de energie electrică sau gaze naturale consumată, dar și pentru a evita, la fiecare trei luni, facturi de regularizare mari. Din start, este important de știut că indexul poate fi transmis doar în perioada activă specificată de furnizor și care este de aproximativ o săptămână. Odată trimis, acesta poate fi modificat doar până la finalul zilei următoare celei în care a fost transmis inițial”, se arată într-o comunicare a companiei de gaze. Arădenii care sunt clienţi ai E.ON, fie la gaze naturale, fie la curent, după liberalizarea pieţei, au două variante pentru a transmite indexul autocitit: direct din contul personal deschis în E.ON Myline, secțiunea „Autocitire/Transmitere index”; prin apel gratuit, nonstop, la asistentul virtual Ioana, la 0800 800 366 sau 0800 800 900.
„Chiar dacă autocitirea este transmisă lunar, potrivit reglementărilor actuale, la un interval de timp de 3 luni, distribuitorul va face citirea indexului, în baza căruia E.ON va emite factura de regularizare. Întrucât citirea de către operator nu se poate face exact în ziua în care clientul a transmis indexul autocitit, pot să apară diferențe mici care se vor reflecta în factura de regularizare, aceasta fiind o excepție. În rest, toate facturile emise sunt calculate pe baza autocitirii, reflectând strict consumul”, mai spun cei de la E.ON.
Programaţi-vă regularizarea
Reprezentanţii E.ON vin şi cu o rugăminte pentru arădenii care au contoarele în interiorul proprietăţii: să programeze vizita pentru regularizare.
„O situație cu care ne confruntăm și care are impact asupra facturării este cea în care clientul nu este acasă, iar citirea indexului de către reprezentanții operatorului de distribuție nu este posibilă, întrucât contoarele sunt montate în interiorul proprietății. Operatorul de distribuție are obligația legală de a citi contoarele o dată la 3 luni, indiferent de opțiunea de facturare exprimată de client: bazată pe autocitire, convenție sau istoric de consum. În cazul clienților din aria de acoperire a Delgaz Grid, circa 60% dintre contoarele de energie electrică și 30% dintre contoarele de gaze naturale sunt montate în interiorul proprietății. Pentru a veni în sprijinul clienților la care nu a fost posibil accesul în vederea citirii contoarelor, distribuitorul transmite o notificare prin care le comunică acestora canalele prin care pot face o programare. Delgaz Grid a dezvoltat un canal digital pe portalul delgaz.ro, unde clienții pot să își facă programarea pentru efectuarea citirii contorului”, spun reprezentanţii companiei de gaze naturale şi energie electrică.
Iar pentru a evidenţia cât de mare este problema lipsei transmiterii indexului şi întocmirea facturilor pe bază de estimare, E.ON a făcut public şi procentul celor care nu trimit lunar contorul: peste 65 la sută dintre clienţi. Iar aceştia ar putea ajunge ca, la regularizarea la 3 luni, să primească facturi uriaşe, dacă estimările nu sunt în concordanţă cu consumul real.
Trimite articolul
XPacaleala trimiți ce vrei ei fac ce facturi vor ei cu ce preț vor ei când vor ei pentru ce perioada vor ei și estimat și regularizat deodata joaco pe asta