Păstrându-se regulile de distanțare socială și prevenire a răspândirii noului virus, vizitatorii au putut admira din spatele măștilor construcțiile zgomotoase și structurile mobile semnate de artist și aduse împreună sub titlul de Error 404. Expoziția a fost coordonată de muzegraful dr. Adrian Sandu și curatata de Simona Vilău, care ne ghidează spre profunzimea și înțelesurile ascunse de lucrările expuse: “Seria de asamblaje și lucrări cinetice Errors, semnată de Cosmin Moldovan, sunt un manifest furios despre formă și fragilitatea ei. Artistul compilează volume noi din fragmente ready made, lucrări proprii și unelte, iar acestor volume le adaugă tonuri cinetice și sonore, care întregesc spectacolul vizual.
Asamblajele funcționează că niște angrenaje cu piese aflate într-un dialog discontinuu, în idiomuri diferite. Zgomotul infernal, blocajele din comunicare și fracturile formale creează structuri tridimensionale hibride.
Construcția lucrărilor are o transparență binevenită. Alegerea proporțiilor, combinația dintre materiale, culori, gol și plin, inserția elementelor perturbatoare ready-made, apoi regândirea ansamblului și contextualizarea lui în spațiu alături de sunetele de fundal sunt niște pași vizibili, extrași din intimitatea atelierului și aduși în prim plan către iubitorii de artă contemporană, ca și cum fiecare lucrare este o lecție de artă vie, aflată în plină desfășurare. Datorită acestei transparențe conceptuale, parcă nu există un mister al lucrului, ci doar al ideilor din spatele formelor și asocierilor cromatice.
Cosmin Moldovan este un sculptor pasionat de istoria artei, dar și de tehnică. Rapelurile înspre artă Pop, Neo-Expresionism, artă cinetică sunt subtil sesizabile. Astfel, el combină abilitățile sale practice cu teoriile despre formă și intermedia, rezultatul fiind unul surprinzător. Volumele sparte sunt recompuse și creează noi organisme funcționale. Culoarea are rol de element perturbator, iar sunetul creează și mai multă spațialitate fiecărui ansamblu.
Titlurile lucrărilor nu sunt lipsite de ironie. De la Chuck Norris și până la citate din filme sau expresii celebre, universul creat de artist este unul atrăgător, iar apoi șocant. Felul în care se raportează la propriile producții este vizibil din construcție, apare atât detașarea, cât și reciclarea altor producții mai vechi, într-un stil practicat de majoritatea artiștilor postmoderni, de la Rauschenberg la Kounellis și până la David Altmejd.
Errors reprezintă un corp de lucrări solid și complex, cu multiple sensuri și semnificații formale și conceptuale. Ironia artistului, aceea de a le considera erori, mai ales că vorbim despre construcții logice clare, face parte din discurs și completează interesant construcția formală.”
Citiți principiile noastre de moderare aici!