ARAD. Colecționari din România, Ungaria și Austria s-au reunit într-o expoziție deosebită găzduită de Complexul Muzeal Arad la Muzeul de Artă din vecinătatea Bibliotecii Județene Arad. „Călătorie cu trenul la muzeu” nu este o simplă expoziție de machete feroviare ci este un adevărat regal pentru toți cei pasionați și nu doar. Realizată cu sprijinul Consiliului Județean Arad, în colaborare cu CENAFER – Muzeul CFR și AR-Rail Club – Arad, expoziția este cu adevărat una deosebită, machetele feroviare formând cel mai mare circuit de trenulețe.
Sunt reconstituite trasee de cale ferată în detaliu, cu peisaje, clădiri, staţii pentru călători, sate, oameni, animale, poduri, tuneluri şi alte elemente de infrastructură, însă vizitatorii sunt atraşi cel mai mult de trenurile în miniatură aflate în mişcare. Cluburile feroviare implicate în acest proiect inedit sunt: BK 1956 Wien – Austria, Baross Gabor Vasutmodellezo, Es Vasutbarat Klub – Ungaria, Clubul Improvizat București, Clubul Feroviar București, CENAFER – Muzeul CFR, Clubul Feroviar Republica Ploiești, Clubul Feroviar Crișana, AR-Rail Club – Arad.
Unele dintre piesele expuse sunt rare şi valorează mii de euro, iar colecţionarii au făcut eforturi ani de zile pentru a le obţine. Unul dintre organizatorii evenimentului, Paul Zbârcea, care este colecţionar şi preşedinte al AR-Rail Club, consideră că trenuleţele nu sunt nici pe departe jucării, chiar dacă sunt îndrăgite de copii. „Cluburile şi pasionaţii feroviari construiesc aceste machete în ani de zile. Deşi par jucării, nu sunt, ele sunt machete care reproduc fidel realitatea. Am pus cap la cap module care au în total aproximativ 120 de metri de cale ferată, putem rula mai multe trenuri în acelaşi timp, din diferite epoci ale istoriei căilor ferate. În acest moment, este cel mai mare circuit feroviar de machete din România”, a afirmat colecţionarul arădean – citat de Agerpres.
„Este o expoziţie de excepție, încercăm să îmbinăm istoria feroviară cu pasiunea colecţionarilor. Publicul are ocazia să vadă machete de garnituri feroviare care au fost folosite începând cu 1835. Doar în prima zi avem programaţi în jur de 1.000 de elevi şi preşcolari, dar mai sunt şi vizitatorii care nu au făcut programare. Ne aşteptăm la un weekend foarte aglomerat şi chiar încurajăm oamenii să vină să vadă cum arată trenurile de la cele trase de locomotive cu aburi până la cele de mare viteză din zilele noastre”, a transmis Bogdan Blaga, director adjunct al Complexului Muzeal Arad.
Prezent la vernisarea expoziției a fost și Ionel Bulbuc, vicepreședintele Consiliului Județean Arad, care a apreciat în mod deosebit deschiderea Muzeului spre noi activități: „Ne bucurăm să putem susține și să venim cu proiecte prin care Muzeul să fie «viu». Ne dorim și pe viitor să putem găsi modalități cât mai deosebite și inedite pentru ca elevii, tinerii și arădenii să redescopere Muzeul Arad și toate expozițiile sale”.
Ziua de vineri a fost una dedicată grupurilor școlare care s-au înscris în prealabil și nu au fost deloc puține. Peste 900 de preșcolari și elevi au trecut pragul expoziției care i-a impresionat enorm.
Deschis încă două zile
Programul de vizitare al expoziției: *sâmbătă, 21 mai, între orele 10.00-20.00; *duminică, 22 mai, între orele 10.00 și 18.00. Taxă intrare: adulți – 4 lei, pensionari / studenți – 2 lei, copii – 1 leu.
Trimite articolul
XUn eveniment deosebit, nespus de frumos mai ales când e însoțit de atâția Copii Fericiți, frumoși și minunați! Felicitări Sincere!!
Foarte Frumos
Foarte Frumos
Frumos asa ceva
O expoziție interesanta și inedita. Parcă a început sa se miște un pic Aradul în ce privește acțiunile culturale și educative.
Frumos. Felicitari….
Foarte frumoasa expozitie. Insa nu s-a pomenit deloc de importanta Aradului inaintea administratiei romanesti, despre uzina Weitzer Jozsef care facea vagoane si locomotive cu mult inaintea fabricii Astra, de dupa ”unire”.
Cu o simpla cautare pe net se putea prezenta o cantitate foarte mare de poze, materiale depre domeniu. Daca se vrea, bine intelege.
-
Scopul principal a expozitiei a fost modelismul feroviar. Pe viitor vom incerca sa integram si mai mult partea de istorie. A fost prima editie. De acum inainte vrem doar mai bine. Partea de fotografii si imagini este din colectia muzeului. Ne-am adaptat spatiului disponibil